صنعتکاران، معاون اجرائی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، گفت: مرحله سوم کمک های مردمی به منطقه سیل زده شهرستان کارون ارسال شد.
کد خبر: ۹۱۲۵۹۵۵
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، سرهنگ پاسدار حسن صنعتکاران، معاون اجرائی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در حاشیه ارسال سومین مرحله از کمک های مردمی به استان خوزستان گفت: هدف از ارسال این کمک های مردمی که با کمک دستگاه دولتی به استان خوزستان انجام شده بازگشت استان خوزستان به شرایط قبلی و طبیعی خود است که از 17 فروردین تیم پشتیبانی سپاه استان با مسئولیت فرمانده سپاه امام سجاد (ع) در خوزستان مستقر است.

صنعتکاران، در ادامه  افزود: منطقه ای که برای پشتیبانی سپاه استان قرار داده شده شهرستان کارون است برای این منظور با هماهنگی ستاد بحران، ستاد عتبات و سپاه هماهنگی های لازم بین نهاد های حمایتی و ادارات دولتی و اقشار بسیج برای جمع آوری کمک های مردمی انجام شده است.

معاون اجرائی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، تصریح کرد: کمک های مردمی در چند بخش صورت می گیرد که در یک بخش کمک های امدادی با محوریت بسیج جامع پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی است در بخشی دیگر کمک های نقدی و غیر نقدی که از سطح استان توسط بسیج ادارات، بسیج کارگری ، اصناف و بسیج سازندگی جمع آوری می شود و در بخش آخر کمک هایی در حوزه فنی و مهندسی است.

حسن صنعتکاران، اظهار داشت: در بحث نیاز های اولیه مانند غذای گرم و توزیع اقلام این توسط موکب های استان که با کمک ستاد عتبات در مناطق سیل زده مستقر شده در حال حاضر روزانه 6هزار پرس غذا در هر وعده پخت می شود و بین مردم شهرستان کارون توزیع می شود.

صنعتکاران، گفت: ما تا کنون یک گروه پیشرو برای نیاز سنجی و بررسی شرایط اعزام کردیم و تا امروز که مرحله سوم ارسال کمک های مردمی است در بخش های مواد غذایی، وسایل آشپزخانه برای پخت غذا، نانوایی،آمبولانس، تیم امداد و نجات، پزشک و دارو، دستگاه های راه  سازی مانند لودر و بیل مکانیکی توانسته ایم به شهرستان کارون ارسال کنیم.

معاون اجرائی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، افزود: کمک ها تا وقتی که شرایط شهرستان کارون به شرایط عادی و طبیعی خودش برمی گردد ادامه خواهد داشت و خواسته ای که از مردم و ادارات دولتی داریم این است که با مشارکت و همراهی در این خصوص شرایطی فراهم بکنیم که هرچه زودتر اوضاع و احوال مردم خوزستان به روال طبیعی خودش  برگردانیم و بخشی از آسیب ها و رنج های این مردم را التیام ببخشیم.

صنعتکاران در پایان، گفت: ما در حوزه فنی و مهندسی تا کنون توانسته ایم 15 دستگاه کمپرسی ،10 دستگاه لودر و 5 دستگاه بیل مکانیکی به شهرستان کارون ارسال کنیم و در آخر از آحاد مردم، اقشار بسیج خصوصا بسیج ادارات و کارگری و اصناف و مجموعه بسیج سازندگی و همچنین ادارات و دستگاه های دولتی و مجموعه دولت به خصوص ستاد بحران استان، استاندار محترم بندرعباس و معاون سیاسی ، معاون عمرانی ، اجتماعی و کل مجموعه استانداری نهایت تشکر و قدر دانی را داریم.

 

ارسال نظرات