محمد رضا عارف نماینده مردم تهران در حاشیه دیدار با فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اقدام ضد ایرانی آمریکایی اظهار کرد: اقدام ضد ایرانی آمریکا با هیچ معیار بین المللی و قانونی سازگاری ندارد.
کد خبر: ۹۱۲۵۹۷۷
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، محمد رضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار با فرمانده سپاه تهران بزرگ با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام ضد ایرانی آمریکایی اظهار کرد: دیدار امشب ما با عزیزان پاسدار در سپاه تهران بزرگ به چند دلیل است؛ ابتدا در روز شعبان و روز پاسدار لازم بود تشکری از زحمات این عزیزان داشته باشیم به خصوص تلاش هایی که سپاه تهران بزرگ در مناطق سیل زده انجام دادند. در کنار این؛ انگیزه عملکرد و اقدام نابخردانه و احمقانه ای که ترامپ انجام داد به نظرم شاید نوعی عنایت خدا است که دشمنان ما از احمق ها هستند.

عارف ادامه داد: اقدام ضد ایرانی آمریکا با هیچ معیار بین المللی و قانونی سازگاری ندارد؛ یک نهاد نظامی که فلسفه وجودی آن در قانون اساسی کشور وجود دارد و نهاد رسمی به حساب می آید و تلاش های آن در چارچوب قانون است به عنوان یک نهاد تروریستی از دید آن ها تلقی می شود که به نظرم موضوع خنده آور است و تعجب می کنیم نخبگان آمریکایی و عقلایی که در آمریکا هستند چطور به رئیس جمهور خود اجازه می دهند که این رفتارهایی که مقدمه فروپاشی به حساب می آید را انجام دهد.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه این اقدام ترامپ آثار مثبتی در روزهای آینده دارد، گفت: اما در این مدت کوتاه یک انسجام ملی و همدلی ارزشمندی در کشور نسبت به نهادی که ریشه در ارزش ها دارد، ایجاد شد؛ ضمن اینکه هر زمانی که انقلاب نیاز داشت و هر جایی که مرزهای معنوی و ارزشی ما تهدید شده است سپاه حضور داشته است.

عارف با تاکید بر اینکه سپاه نیرویی است که در قلب همه ایرانیان و دغدغه مندان به انقلاب قرار دارد، خاطر نشان کرد: امروز هم در مجلس شاهد بودیم که یک صدا از مجلس بیرون آمد و آن حمایت از نیروهای سپاه بود و طبیعتا هر اقدام قانونی که بخواهد انجام بگیرد صورت خواهد گرفت. امروز دو طرح در مجلس مطرح شد؛ طرح سه فوریتی که وارد بحث های عملیاتی شده است و برخی از دوستان نظراتی داشتند که هنوز صلاح نیست که ما به صورت عملیاتی وارد شویم و طرح دو فوریتی مطرح شد که با توجه به شرایط فعلی تقریبا جهت گیری است که امور به شورای امنیت ملی و دولت واگذار شود و فعلا ما قانونی را تصویب نکنیم.

وی افزود: خوشخبتانه دو فوریت طرح تصویب شد و توافق شد که طرح سه فوریتی مطرح نشود و در کمیسیون این دو طرح تلفیق شود. امیدواریم در اولین جلسه مجلس در هفته آینده طرح در کمیسیون نهایی و در مجلس در دستور کار قرار بگیرد.

عارف در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره برنامه کمیسیون آموزش برای کمک به دولت به خاطر مدارس مناطق سیل زده،یادآور شد: ما امروز در کمیسیون آموزش سه کمیته را تشکیل دادیم که فعلا برای سه استانی که در اولویت قرار دارند. یک کمیته به استان خوزستان یک کمیته به استان لرستان و یک کمیته به استان گلستان تعلق پیدا کند که انشاء الله در جمع بندی که برای این سه استان داریم طبیعتا برای استان های دیگر که تخریب هایی در مراکز آموزشی داشتند هم مجلس با اولویت بازسازی و نوسازی مدارس در دستور کار خود قرار دهد و امیدواریم هفته آینده در کمیسیون گزارش این سه کمیته را داشته باشیم و بتوانیم تصمیمات لازم را در این زمینه بگیریم.

نماینده مردم تهران همچنین یادآور شد: برای کل هزینه ها یک طرحی در مجلس مطرح شد و استقبال خوبی هم شد و تقریبا تمام نمایندگان این طرح را امضا کردند که به صورت عادی بررسی شد. خوشبختانه کمیسیون برنامه و بودجه این طرح را نهایی کرده است که در جلسات آینده اولویت این طرح به تصویب می رسد و منابعی را برای این طرح لحاظ کردیم که بازسازی و نوسازی از جمله برداشت از صندوق توسعه ملی دیده شده است که منابع مورد نیاز به صورت تسهیلات و کمک در اختیار واحد های ذیربط قرار بگیرد که امر بازسازی و نوسازی در اولین فرصت انجام شود.

ارسال نظرات