خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی:

پاسداران بازوان مسلح انقلاب هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی گفت: پاسداران بازوان مسلح انقلاب هستند.
کد خبر: ۹۱۲۶۰۹۱
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

حجت الاسلام محمد رستمی امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج در خوی، اظهار کرد: پاسداران، بازوان مسلح انقلاب و طلایه داران یک ارتش مکتبی و مردمی هستند.

وی افزود: اين روز توسط بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران به عنوان روز پاسدار نامگذاري شد و دليل اين مناسبت در حرکت حضرت امام حسين (ع) در دفاع از دين جد خود و احياء فريضه امر به معروف و نهي از منکر نهفته است و حضرت امام خمینی (ره) با اين نگاه که بزرگ پاسدار دين اسلام حضرت امام حسين (ع) می باشند نسبت به اين نامگذاری اقدام نمودند.

پاسداران حافظان این خاک هستند

اين مقام مسئول ادامه داد: پاسدار در لغت به معنی نگهبان و مراقب است، پاسداران کسانی­ هستند که در حساس ترین لحظه­های تاریخ، از میان خلق برمی­خیزند و همچون دژی مستحکم، مردانه و شجاعانه در جهت رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن گام برمی­دارند، در تاریخ تمدن بشری کم بوده­اند کسانی که برای برافراشته داشتن چراغ حق و ترویج اخلاق کریمه، همه هستی و آمال خود را بر سر هدف خویش بگذارند و کمر بستن برای احیای حقیقت خواهی، همتی جانانه می­طلبد و تنها از مردانی همچون سيدالشهدا(ع) برمی آید که آزادگی و شور حقیقت­جویی­اش، چنان حماسه­ای آفرید که تا همیشه نامش جاودان و موجب احترام انسان­های حق­طلب خواهد بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی گفت: می­توان نمونه­هایی از رادمردی پاسداران را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یافت؛ پاسدارانی که در دفاع از کیان و کشور خود فداکاری کردند و با روحیه شهادت­طلبی، انسجام درونی و خلاقیت نظامی، در صحنه­های مختلف به نبرد پرداختند و با الهام از حضرت سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع)، با بذل خون، جان خویش و جانبازی­ها و ایثارگری­ها، نگذاشتند دست سربازان شیطان، به ذره­ای از خاک میهن اسلامی برسد، روز پاسدار را به همه ارجمندان پاسدار شادباش می­گوییم.

سبزپوشانِ بهارِ ایمان

حجت الاسلام رستمي افزود: پاسدار، در حقيقت شرح حال همان پروانه ای است بی ادعا که با طواف گرد شمع آزادگی، حریم و حرمت وطن را پاس می­دارد، شما، هم شاگردی­های مکتب علی­اکبر و قاسم هستید که در کتاب پارسی وطن، هم­خانواده با لغات جانبازی و شهادتید، درخت وجودتان همواره سرفراز باد، ای سبزپوشان بهار ایمان.

وی ادامه داد: سپاه پیش از آنکه یک سازمان باشد یک نهاد است لذا بر اساس همین ویژگی در هر زمان و هر مکان هر نوع اقدام لازم با هر نوع ماهیت و جهتی را که ضرورت داشته باشد برای حفظ انقلاب انجام می دهد، نمونه بارز آن حوادث فتنه  88 بود که   سپاه و بسیج نقش به سزایی در خاموشی آن فتنه ایجاد کرد، این حرکت سپاه نیز برگرفته از درس بصیرت در مکتب امام حسین علیه السلام است.

آنچه امروز سپاه را به نهادی امیدوارکننده و مطمئن تبدیل نموده است، مطمئنا وجود پاسداران سلحشور، ولایت مدار و شهادت طلبی است که بامعنویت و بصیرت خویش نمادی از انسان های الهی را به نمایش گذاشتند.

تحريم سپاه نشانگر خباثت دشمن است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی با اشاره به تحريم سپاه خاطرنشان كرد: تحريم سپاه در حقيقت از طرفی نشانگر عمق خباثت دشمن به اسلام و انقلاب هست اما از طرف ديگر يك هديه و موهبت الهی نسبت به مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود تا جائيكه می توان گفت روح جديدی بر پيکره سپاه دميده شد.

 

رستمی افزود: مسئولان ما نیز باید با پیروی از مکتب امام حسین علیه السلام مسیر عزت ملی و روحیه مقاومت را در برنامه ها مخصوصا در خدمت به مردم طی نمایند، تا شاهد پیشرفت همراه با عزت این انقلاب و مردم شریف ایران اسلامی باشیم و انشاءلله هرچه زودتر با ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) تمام جهان پراز عدل و نشاط گردد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار