جلال قلعه شاخانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان پیش از ظهر امروز در اجلاسیه شهدای هنرمند کردستان با گرامیداشت یاد و خاطر ۵۴۰۰ شهید کردستان با بیان اینکه شهدا پرچم‌دار حق و هدایت‌گر راه حقیقت هستند، اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری مراسمی در خور شان شهدا، رسالت خود را که ارج نهادن به مقام رفیع شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است به انجام برسانیم.
کد خبر: ۹۱۲۶۱۳۳
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جلال قلعه شاخانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان پیش از ظهر امروز در اجلاسیه شهدای هنرمند کردستان با گرامیداشت یاد و خاطر ۵۴۰۰ شهید کردستان با بیان اینکه شهدا پرچم‌دار حق و هدایت‌گر راه حقیقت هستند، اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری مراسمی در خور شان شهدا، رسالت خود را که ارج نهادن به مقام رفیع شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است به انجام برسانیم.

رئیس اجلاسیه شهدای هنرمند کردستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های هنری در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این اجلاسیه اذعان کرد: از پتانسیل گروه‌ها و تیم‌های مختلف هنری استان در برگزاری اجلاسیه شهدای هنرمند کردستان بهره گیری شد.

وی با اشاره به شناسایی شهدای هنرمند شاخص استان توسط کمیته علمی و پژوهشی این اجلاسیه تصریح کرد: شهید غلامرضا نریمان، شهید فریدون نعمتی، شهید پیمان ویسی، شهید فارس خالدی، شهید ارکان قدیمی، شهید سعید توفیقی و شهید مصلح مرادی از جمله شهدای هنرمندان کردستان هستند.

قلعه‌شاخانی گفت: امروز هنرمندان به مثابه فرماندهان جنگ نرم، ضروریات جامعه در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان را شناسایی و بر همین اساس است که اصحاب فرهنگ و هنر با تاثیرگذاری خود در چالش‌های فرهنگی و آوردگاه جنگ نرم، استوارتر از سایر اقشار اجتماعی گام برداشته و به روشنگری، مقاومت و حضور موثر می‌پردازند.

وی تصریح کرد: اقتدا به سیره عملی شهدای هنرمند و الگوپذیری از این نام‌آوران راهکار نجات‌بخش کاستی‌های جامعه امروز است و وظیفه مسئولان فرهنگی ترویج این فرهنگ و منش در بین آحاد جامعه است.

وی گفت: امیدواریم فضای هنری ما از برکت خون شهدا و در راستای فرهنگ ایثار و شهادت قدم‌هایی را برداریم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات