خبرهای داغ:
چاپ کتابی که فرجام جریان‌های تاریخی را روایت می‌کند، به بازار آمد.
کد خبر: ۹۱۲۶۴۰۱
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «التیام؛ فرجام‌شناسی جریان‌های تاریخ» نوشته رضا مصطفوی که در بهار ۱۳۹۶ روانه بازار نشر شده بود به چاپ پنجم رسید.

التیام، روایت کوتاه و گویا از تاریخ قرآنی فرزندان حضرت ابراهیم (ع) است که گروه‌هایی از آنان در تاریخ به درجه‌ای از عصیان در برابر خدا رسیدند که مورد لعنت خدا قرار گرفتند. نویسنده در این اثر به روایت این تاریخ از نظرگاه قرآنی پرداخته و در این روایت خود تلاش کرده آن را کاربردی و عبرت‌آموز کند.

از ویژگیهای بارز این اثر می‌توان به بازخوانی برخی خطاهای مورخان تاریخ یا حتی نامورخان سخنران اشاره کرد که قدرت پوشالی یهود را اسطوره‌ای جلوه داده‌‌اند و از این فرقه‌ی سرگردان و گمراه، اسطوره‌ای شکست‌ناپذیر ساخته‌اند!

از آن‌جا که تاریخ و عناصر و شرایط آن همواره در حال تکرار است،  نویسنده شاخص‌هایی ارائه کرده که از آن شاخص‌ها می‌توان در آینده‌پژوهی و فهم و تحلیل حوادث پیش رو هم استفاده کرد. برای نمونه یکی از این شاخص‌ها، روایتی از پیامبر خدا(ص) است که «هر چه در بنی‌اسرائیل اتفاق افتاده، در امت من نیز اتفاق خواهد افتاد.» با استفاده از این شاخص و پیوند آن با قواعد و سنن الهی، می‌توان آسیب‌های آینده را شناخت و وقایع گذشته را تحلیل کرد و از خطاهای مکرر و پیوسته در رفتارهای اجتماعی و مدیریت جامعه دینی در امان ماند.

این کتاب شامل 10 فصل با عناوینی همچون «پیشگفتار»، «پژوهش تاریخی»، «آفتاب و اشباح»، «هجرت و گسترش»، «کنعان و بنی‌اسحاق»، «عصیان»، «مکه و بنی‌اسماعیل»، «رویارویی دو جریان»، «فرجام‌شناسی حق و باطل» و «الحاق و التیام» است.

کتاب «التیام؛ فرجام‌شناسی جریان‌های تاریخ» نوشته رضا مصطفوی، به همت انتشارات عهد مانا منتشر شده و در کتابفروشی‌های سراسر کشور در دسترس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها