امام جمعه یزد؛

لزوم هوشیاری دولتمردان در برابر توطئه‌های استکبار علیه نهاد انقلابی سپاه

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته بر لزوم هوشیاری دولتمردان در برابر توطئه‌های استکبار علیه نهاد انقلابی سپاه، تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۲۶۵۱۶
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به سیل‌های اخیر و با تأکید بر لزوم ادامه کمک‌رسانی‌ها یادآور شد: در کنار این حوادث صحنه‌ای از همدلی و تعاون و ایثار به وجود آمد که امید را در دل‌ها زنده می‌کند.
نماینده، ولی فقیه در استان با تقدیر از زحمات نیرو‌های مسلح، نهاد‌های دولتی، هلال‌احمر و گروه‌های جهادی و مردمی در امدادرسانی‌ها، افزود: این سیل یکپارچگی و اتحاد مردم و مسئولین ما را نشان داد.
وی همچنین به اقدامات سپاه یزد، طلاب و گروه‌های جهادی و نهاد‌های دولتی استان یزد در مناطق سیل‌زده لرستان و خوزستان اشاره کرد و افزود: روزانه بیش از ۲۰ هزار غذا توسط نیرو‌های یزدی در شهر هویزه توزیع می‌شود، طلاب و نیرو‌های جهادی نیز در منطقه پل‌دختر همچنان مشغول خدمت‌رسانی بوده و ماشین‌آلات سنگین و نیرو‌های متخصصی که از یزد به این مناطق اعزام شدند شبانه‌روز درحال فعالیت هستند.
وی بیان کرد: باران نعمت الهی است و مردم مدت‌ها چشم انتظار آن بودند، اما متأسفانه برخی اشتباهات و کم کاری‌های مسئولان سبب شد نعمت الهی سبب وارد آمدن خسارت به مردم شود.
ناصری با بیان اینکه خشکسالی‌های مکرر زندگی بسیاری از مردم به ویژه در مناطق روستایی را فلج کرده بود، افزود: دشمنان ما نیز برای افزایش دادن خسارات و مشکلات حاصل از خشکسالی برنامه ریزی کرده بودند و می‌خواستند آن را دست مایه اذیت بیشتر مردم قرار دهند
ناصری یزدی به حرکت ناشایست ترامپ و دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: اینکه آن‌ها سپاه را تروریست نامیدند هیچ اهمیتی ندارد بلکه مقام و منزلت عزیزان ما در سپاه را هر روز بالاتر می‌برد.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: یک مجله آمریکایی هم این موضوع را مورد تحلیل قرار داده و گفته که آمریکا حرکت بسیار اشتباهی انجام داد و به وسیله این حرکت، امروز مردم ایران بیش از پیش با سپاه همراه و همکار شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه سپاه یک گروه سیاسی و جدای از این ملت نیست و از عظمت بسیار بالایی برخوردار است گفت: این نهاد بر اساس توکل و تقوا به مقابله با دشمنان در تمام عرصه‌ها می‌پردازد.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رویه خصوصی‌سازی شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی و نیمه‌دولتی در کشور در سال‌های اخیر و با تأکید بر لزوم نظارت و بازنگری در این رویه افزود: این خصوصی‌سازی‌ها در ماه‌های اخیر معضلاتی را برای دولت و مردم ایجاد کرد.
وی ادامه داد: این کارخانه‌ها که باید در وقت معضلات به کمک دولت می‌آمدند، در این برهه حساس تنها به منافع و سود خود فکر کرده و حتی در پرداخت مالیات نیز کوتاهی کردند.
امام جمعه یزد با تأکید بر ضرورت جلوگیری از خروج سرمایه از کشور و مقابله بار رانت‌خواری و ویژه خواری اضافه کرد: در برخی از این خصوصی‌سازی‌ها رانت و فساد مشهود است که باید با آن مقابله شود.
نماینده، ولی فقیه در استان حل معضلات اقتصادی کشور و حرکت به سمت پیشرفت را در گرو تکیه به توان داخلی و تقویت روحیه خودباوری ملی دانست و اظهار داشت: در امر تولید و صنعت باید به جوانان متخصص و متعهد میدان داده شود و با ابتکارات و خلاقیت آن‌ها نیاز را برطرف کرد.
امام‌جمعه یزد با انتقاد از اینکه شیوه آموزش در کشور از نوآوری و تربیت جوانانی با خلاقیت و روحیه جهادی فاصله دارد، افزود: آموزش‌وپرورش کشور نیز نیازمند تحول اساسی است.
تأکید بر ضرورت حفظ اتحاد و همدلی در داخل کشور و پرهیز از سیاست‌بازی و توجه به منافع حزبی از دیگر توصیه‌های آیت‌الله ناصری به دولتمردان و مسئولین استانی و کشوری بود که در نماز جمعه این هفته شهر یزد مطرح شد.
گفتنی است هم‌زمان با سراسر کشور، پس از نماز جمعه این هفته مردم دارالعباده یزد نیز در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محکوم کردن اقدامات خصمانه آمریکا راهپیمایی کردند.
پایان پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار