خبرهای داغ:
مدیر قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه، با اشاره به آغاز سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه طلاب علوم دینی از ۲۱ فروردین ماه در قم گفت: ۶۰ طلبه از ۳۶ کشور جهان اسلام در مرحله نهایی این دوره از مسابقات حضور دارند.
کد خبر: ۹۱۲۶۶۰۶
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام سید مصطفی رضوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم، با اشاره به برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی در کشور اظهار داشت: سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور در بخش‌های بزرگسالان، طلاب، دانش آموزان و نابینایان در تهران و قم در حال برگزاری است که در این مسابقات از ۸۰ کشور جهان شرکت کردند که شاهد یک رویداد بزرگ قرآنی هستیم.

وی ادامه داد: مرحله نهایی سومین دوره مسابقات بین المللی ویژه طلاب، ساعت ۱۶ امروز جمعه در سالن اجتماعات امامزاده سید علی (ع) قم ترتیب می‌یابد و نفرات برگزیده این رقابت‌ها مشخص می‌شوند.
 
وی گفت: مراسم اختتامیه این مسابقات با سخنرانی آیات ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، فردا در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) قم برگزار می‌شود.
 
رضوی ادامه داد: این رقابت‌ها در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل و پایان نامه‌های قرآنی برگزار شده و امیداوریم چنین مسابقاتی موجب نزدیکی و توجه بیشتر جامعه اسلامی به آیات قرآن شود.
 
وی قرآن را کتاب هدایت دانست و گفت: اگر به آموزه‌های این کتاب الهی عمل شود، به طور قطع بسیاری از گرفتاری‌های جامعه اسلامی برطرف می‌شود.
ارسال نظرات