خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) استان قم با اشاره به اینکه تخریب زیرساخت‌ها از موانع امداد رسانی در روستاهاست، گفت: برای مدیریت بحران سیل باید از توان و ظرفیت بسیج استفاده کرد.
کد خبر: ۹۱۲۶۶۲۶
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار محمدتقی شاهچراغی با اشاره به اینکه سپاه استان قم معین سپاه لرستان برای امدادرسانی انتخاب‌شده است، اظهار داشت: بخشی از نیازمندی‌های مناطق سیل‌زده باید توسط دولت ساخته و بازسازی شود.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های پل‌دختر و چگینی بیشترین حجم فعالیت‌ها و مأموریت‌ها توسط سپاه قم انجام می‌شود و بسیاری از گروه‌های اردو‌های جهادی استان قم برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان لرستان اعزام‌شده‌اند.

قطع ارتباط روستا‌ها با شهرستان‌ها از مهمترین موانع امدادرسانی است
فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) استان قم با اشاره به ارسال تجهیزات امدادرسانی سپاه قم برای بازگشایی محور‌ها در لرستان، گفت: بخش مهمی از ماشین‌آلات سبک و سنگین سپاه استان به این مناطق ارسال‌شده است.

وی عنوان داشت: قطع بودن راه‌های روستایی با شهرستان‌ها ازجمله مهم‌ترین موانع امدادرسانی سپاه استان قم در مناطق خسارت‌دیده استان لرستان است.

شاهچراغی با اشاره به اینکه کمبود تجهیزات در ساعات ابتدایی بحران از مهمترین معضلات است، ابراز داشت: استان قم هم اکنون در بیش از ۴۰ روستا مشغول امداد رسانی است که در این روستا‌ها آب، گاز و برق قطع و مسیر رفت و آمد از بین رفته است.

تخریب زیرساخت‌ها از موانع امداد رسانی در روستا‌ها است
وی اضافه کرد: از بین رفتن زیرساخت‌ها از مهم‌ترین موانع امدادرسانی در روستا‌های مناطق سیل‌زده استان لرستان بوده که از توان و ظرفیت بسیج می‌توان در مدیریت بحران به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به اینکه بازگشایی محور‌ها و کمک به بازسازی تأسیسات و زیرساخت‌های مناطق سیل‌زده مهم‌ترین محور‌های فعالیت سپاه استان قم در استان لرستان است، افزود: ستاد مردمی امدادرسانی به مناطق سیل‌زده از زمانی که در استان قم تشکیل شد، اقدامات بسیار مهمی را در مناطق سیل‌زده به‌ویژه شهرستان "چگینی" در مسئله آب‌رسانی و لوله کشی انجام داده است.

وی ادامه داد: فقر اقتصادی مردم شهرستان چگینی و روستانشین بودن اغلب جمعیت ۵۰ هزارنفری این شهرستان و از بین رفتن زیرساخت‌ها مشکلات گسترده‌ای را برای مردم این منطقه به وجود آورده است.

سپاه قم آمادگی اعزام به استان خوزستان را هم دارد
شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود به استان خوزستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در استان خوزستان بیش از ۴۰۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تأثیر سیل قرارگرفته و بیش از ۸۰ هزار نفر نیز اسکان موقت پیداکرده‌اند، اگر وضعیت استان خوزستان به همین روال ادامه داشته باشد سپاه قم برای امدادرسانی وارد این استان خواهد شد.

وی تاکید کرد: فعالیت سپاه استان قم در استان لرستان در یک بازده زمانی شش ماه تعریف‌شده و امید می‌رود در این مدت زیرساخت‌های از بین رفته این استان تا حدود بسیار زیادی بازسازی و وارد مدار مصرف و بار شود.
ارسال نظرات