نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش مهمی از تصمیم گیری های دولت ومجلس باید حول محور تولید باشد.
کد خبر: ۹۱۲۶۶۷۳
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، "جلال میرزایی"، نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به نامگذاری امسال گفت:با توجه به تحریم های آمریکا یکی از چالش های ما در سال 98 بخش تولید است وبا اختلالی که در سال 97 ایجاد شده وبا تاثیری این بخش روی اقتصاد کشور شامل تورم واقتصاد دارد، با توجه به اهمیت موضوع امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نام گرفته است.

وی افزود:این نام گذاری باعث شده تا بخش مهمی از تصمیم گیری ها حول محور تولید ورفع موانع تولید باشد تا امکانات طوری تخصیص یابد که موانع پیش روی تولید کم شده ونیازهای اساسی کشور را در داخل تولید کرده وبا افزایش تولید صادرات بیشتری داشته باشیم.

میرزایی خاطرنشان کرد:مجموعه نمایندگان در مجلس و دولتمردان  باید درکنار این اولویت باید دقت داشته باشند که تولید اگر با رویکرد صادرات نباشد اشتباهات سال های گذشته تکرار خواهد شد.

وی عنوان کرد: در سال های گذشته سیاست جایگزینی واردات باعث شد که کالاهای مورد نیاز داخل تولید شده وبه بازارهای منطقه توجه نداشته باشیم که این روند تولید کالاهای بی کیفیت در کشور را به ارمغان داشت.

نماینده مردم ایلام در مجلس اضافه کرد:امسال نمایندگان مجلس ودولتمردان باید تولیدی که صادارات محور است را مورد حمایت بیشتری قرار دهندکه با توجه به مشکلات صادرات نفت از این طریق ارز مورد نیاز کشور تامین شود.

وی بیان داشت:برای رونق تولید منابع کم است بنابراین باید این منابع کم را به گونه ای تخصیص دهیم که از بنگاهایی که موفق هستند حمایت کنیم وهمه را با یک نگاه نبینیم که به نتیجه نرسد.

میرزایی با اشاره به مشکلات رونق تولید گفت:یکی از مشکلات رونق تولید  در در بعد قوانین است که دولت باید پیگیر این موضوع باشد ویا بنگاهای اقتصادی مشکلات خود را مجلس انتقال دهند تا با اصلاح قوانین توسط مجلس کارآمدی بیشتری را در بخش تولید داشته باشیم.

 

ارسال نظرات