مسئول امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوشهر در جمع کارکنان این سپاه به مناسبت سال روز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار گفت: راز ماندگاری نهضت عاشورا و امام حسین (ع)، عمل به عهد الله است.
کد خبر: ۹۱۲۶۷۷۷
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام ابوذر شاد اظهار کرد: یکی از سؤالاتی که در مورد سیدالشهداء علیه السلام مطرح است این است که اساساً راز ماندگاری نهضت عاشورا چیست؟ و چرا بعد از هزار و 400 سال هنوز حکایت مجاهدت، ایثار و شهادت امام حسین علیه السلام و اصحاب باوفایش همچنان بر سر زبان ­ها است؟

وی افزود: امام صادق علیه السلام می ­فرماید که جواب این سؤال را به نوعی در فرمایش خود داده است آن جا که می ­فرماید اشهد انک عفیت بعهدالله. یعنی من گواهی می ­دهم که تو به عهد خود با خدا وفا کردی و در واقع راز ماندگاری امام حسین علیه السلام این بود که به عهد الله عمل کرد.

مسئول امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام بوشهر اذعان کرد: امیرالمؤمنین در مناجات شعبانیه به طریق دیگری پاسخ این سؤال را مطرح نموده است و می­ فرماید الهی انَّ مَن تعرَّف بک غیر مجهولٍ یعنی خدایا هر کسی را که تو بشناسانی او هرگز گمنام و بی نام و نشان نمی ­شود و لذا علت این که آوازه سیدالشهداء علیه السلام جهانی شده است این است که چون امام به عهد خودش وفا کرد و خدا هم او را معروف کرد و به بشریت شناساند و امرالمؤمنین می­ فرماید کسی که خدا اراده کرد و او را شناساند چنین کسی مجهول و گمنام نیست و معروف و ماندگار است.

حجت الاسلام شاد ادامه داد: ما پاسداران هم باید به عهدالله که شامل عهد تشریعی یعنی عمل به تکالیف شرعی و عمل به عهد تکوینی و فطری یعنی وفاداری به عهدی که در مقام الست و عالم ذر با خدا بسته ­ایم باشیم و همین طور به میثاق و عهد پاسداری خود با ولایت وفادار باشیم و اگر چنین کنیم قصه پاسداری ما هم ماندگاری دارد هرچند دشمنان این مهم را برنتابند.

در پایان این مراسم از تعدادی از پاسداران نمونه کشوری و استانی با حضور حجت الاسلام حسین دشتی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) و سرهنگ سهراب انبارکی معاون هماهنگ کننده این سپاه، تقدیر به عمل آمد.

راز ماندگاری نهضت عاشورا عمل به عهد الله است

انتهای خبر/

ارسال نظرات