خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: برای رونق تولید و کاهش مشکلات جوانان باید مسئولان به کارآفرینی و اشتغال جوانان در سال جاری اهمیت بیشتری دهند.
کد خبر: ۹۱۲۶۹۰۱
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، در ستاد ساماندهی امور جوانان استان قزوین گفت: لازم است برنامه‌های سال ۹۸ را در بخش جوانان آماده کرده و هر دستگاهی گزارش عملکرد خود در این حوزه را ارائه کند.
وی بیان کرد: هر اقدامی که انجام می‌شود باید بازخورد داشته باشد و بببنیم کارهای انجام شده چقدر تأثیر گذار و مثبت بوده است.
استاندار قزوین یادآورشد: امسال که به نام رونق تولید نامگذاری شده باید بتوانیم کارآفرینی که زمینه اشتغال و تولید است را محور برنامه‌ها قرار دهیم.
وی اظهارداشت: فعالیت ۶۲ تشکل مردمی در بخش ورزشی ظرفیت خوبی است که باید به موضوع کارآفرینی آنها توجه شود تا بتوانیم مشکلات این گروه را حل کنیم.
زاهدی بیان کرد: کارآفرینی یک موضوع مهم است زیرا هر جوانی که به سن اشتغال می‌رسد می‌خواهد در اداره استخدام شود که با این رویکرد تولید و ابتکار در کشور تعطیل می‌شود لذا لازم است کارآفرینی در حوزه جوانان را جدی بگیریم و از ظرفیت این گروه برای اشتغال خودشان استفاده کنیم.
استاندار قزوین در ادامه یادآورشد: جوانانی که طرح و ایده دارند می‌توانند آن را در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح کنند تا مورد استفاده قرار گیرد.
وی بیان کرد: در خصوص شاخص‌های انتخاب جوان برتر و نمونه هرچند استاندار و فرمانداران هم اختیاراتی دارند اما معمولاً کسانی دیده می‌شوند که بیشتر در مرکز استان و مقابل مدیران هستند در حالی که بسیاری از جوانان فعال در مناطق دور افتاده هستند که دیده نمی‌شوند و استعدادشان برای قضاوت نادیده گرفته می‌شود.
زاهدی تصریح کرد: اگر بتوانیم روشی را پیاده کنیم تا انتخاب جوان برتر با معرفی خود افراد و داوری به صورت سیستمی باشد به عدالت نزدیک تر است.
استاندار قزوین از کمک رسانی به مناطق سیل زده تشکر کرد و اظهارداشت: از آنجا که قزوین به عنوان معین استان لرستان تعیین شده و باید نیروها در شهرستان نورآباد مستقر شوند لازم است کارها با هماهنگی شورای مدیریت بحران استانداری صورت گیرد تا نظم بهتری داشته باشیم.
وی اضافه کرد: تجارب زیادی از حوادث گذشته داریم و باید مراقب باشیم تا کالاها به صورت عادلانه بین همه آسیب دیدگان توزیع شود.
زاهدی تصریح کرد: واریز پول نقد از طریق حساب متمرکز و بر اساس ضوابط باشد و در موضوع مسکن هم عجله داشتن منطقی نیست زیرا اگر بخواهیم اساسی کار کنیم باید جابجایی صورت گیرد و خانه‌های خراب شده در مسیر رودخانه در مکان دیگری که راه و شهرسازی تعیین می‌کند ساخته شود.
اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قزوین روز شنبه با حضور زاهدی استاندار، زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان در محل استانداری قزوین برگزار شد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها