کد خبر: ۹۱۲۷۰۴۳
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵

 

✍ به گزارش خبرگزاری بسیج ، یادداشت روز : محمدحسین باژدان ، سپاه مولود سوم شعبان،محصول عاشورا و ماحصل جان مردان به خون خفته ای است که بر پیکره ی تاریخ شورِ عزت و آزادگی تراوش می کند.سپاه سلاله ی سرخ انقلاب اسلامی و خلاصه ی خوبی های ملتی است که سرآمد ملت های جهان است.

قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا، نمایشی خنده‌دار است زیرا کشوری مانند آمریکا که منشأ و حامی تروریسم بین المللی است سازمانی مانند سپاه که یک سازمان شفاف، مشخص و دارای ضوابط قانونی مورد تایید قانون اساسی و قوانین مجلس است و این قوانین نیز ۴۰ سال از زمان تصویب آن‌ها می‌گذردوسپاه تاکنون براساس همان ضوابط به صورت شفاف و علنی وظایف خود را انجام داده و در حال حاضر نیز کمک رسان وخادم مردم سیل‌زده است به‌عنوان تروریست معرفی کند. این در حالی است که آمریکا افسر ارشد تروریسم در سوریه، عراق و افغانستان ، یمن و....است و بزرگ‌ترین جنایات توسط صهیونیست ها ،سعودی ها وداعشی را انجام می‌دهد؛ بنابراین قراردادن سپاه درلیست تروریسم تبعاتی برای سپاه نخواهد داشت چرا که در طول دوران انقلاب اسلامی، امریکا همیشه از این‌گونه اقدامات انجام داده و هیچ زمانی موفقیتی به‌دست نیاورده است. زیراآمریکایی‌ها همواره خباثت خود را به هر شکل نشان می‌دهند و رویه‌هایی که در‌پیش گرفتند این حقیقت را در مورد آن‌ها عیان می‌کند که به هیچ اصولی پایبند نیستند؛ آمریکایی‌ها گمان کردند با این جنگ روانی که به‌کار انداختند در دل مردم ایران، ترس می‌اندازند. در حالی که سپاه براساس مقاومت، ایستادگی و صلابتی که نشان داده کاملا خود را در طول ۴۰ سال گذشته در افکار عمومی شناسانده و همواره در مقابل زورگویان، زیاده‌خواهان و چپاولگران پایداری کرده وآمریکایی‌ها بدانند که با واکنش شدید ونمایش ،کلکسیونی ازحقارت آنها توسط سپاه مواجه خواهند شد

دراینجا چندسئوال مطرح هست:

1-چرا آمریکاه چنین اقدامی کرده است؟ 

2- آیا آمریکاه به اهداف خودمی رسد؟

3-این اقدام آمریکا بنیان حقوقی دارد؟

قبل ازپاسخ به این سوالات لازم میدانم اشاره ای داشته باشم که چرا دراین برهه سپاه پاسداران راهدف قراردادند

آمریکا سپاه را اصلي‌ترين مانع برای رسيدن به اهداف خود ارزيابي کرده‌اند. آمريکايي‌ها به اعتراف آقاي ترامپ در 17 سال گذشته، هفت هزار ميليارد دلار در منطقه خرج کرده‌اند؛ اما هيچ دستاوردي نداشته‌اند. به عبارتي آمريکايي‌ها همه سياست‌ها، طرح‌ها و برنامه‌هاي‌شان در منطقه با شکست مواجه شده و در همین راستا سپاه پاسداران را عامل اصلي ناکامي‌هاي خود مي‌دانند.

صهيونيست‌ها و صعود‌ي‌ها هم سپاه را عامل ناکامي‌هاي خود در سياست‌هاي منطقه‌اي ارزيابي مي‌کنند. بنابراين در سال‌هاي گذشته، براي تخريب سپاه در جامعه ايران از طريق سرمايه‌گذاري در رسانه‌هاي فارسي‌زبان تلاش‌هاي فراواني به عمل آورده‌اند. اکنون آمريکايي‌ها به اين جمع‌بندي رسيده‌اند که تنها راه سلطه بر ايران، عبور از انقلاب اسلامي است و براي این مهم بايد پاسداران اين انقلاب را نزد مردم ايران بي‌اعتبار کرد. متهم کردن سپاه به فساد، ماجراجويي در منطقه، اختلاس در اقتصاد ايران و ده‌ها مورد اتهامي ديگر که شبکه‌هاي ماهواره‌اي و شبکه‌های اجتماعی در فضاي مجازي دنبال می‌کنند، همگي در همين راستا است.

دولت آمریکا بدون توجه به واقعیت‌ها، مواضعی را اتخاذ کرده که عملا اهداف مورد نظر او را تامین نمی‌کند و به نوعی هرج و مرج و آنارشیسم را رواج می‌دهد. اقداماتی مثل تروریست خواندن گروه‌های فلسطینی، حوثی‌های یمن و حزب‌ا... و حتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نه تنها مشکل آمریکا و متحدانش را در منطقه حل نمی‌کند بلکه فشار‌ها را بر آن‌ها بیشتر خواهد کرد. سپاه نیروی مردمی است که مطلقا در برنامه‌های این نهاد اقدام تروریستی وجود ندارد و جزو قربانیان ترور است. رویه‌ای که آمریکایی‌ها در پیش گرفتند نشان می‌دهد که اتفاقا سپاه در منطقه کار خودهمچون شکست داعش وسایرگروهای تروریستی که خودآمریکامولدآنها بوده را به خوبی انجام داده و همین مساله نیز باعث عصبانیت ایالات متحده شده است. آن‌ها از این‌که سپاه به عنوان الگویی در سطح منطقه و حتی خارج از منطقه غرب آسیا مطرح شود هراس دارند. این رفتار گرچه برای مقابله با این حرکت است، اما باید در نظر داشت آن‌هایی که در پی مشابه‌سازی از الگوی سپاه هستند به حرف آمریکا گوش نمی‌کنند. 

این طرح آمریکا در تروریست خواندن این نهاد مردمی(سپاه پاسداران) که در ساختار قانون اساسی تعریف شده به نوعی مقابله با ساختار حقوقی جمهوری اسلامی ایران است. این مساله تاکنون در نظام حقوقی دنیا سابقه نداشته که کشوری بخواهد اصول قانون اساسی کشور مستقل دیگری را زیرسوال ببرد.

در مجموع دلایل آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از منظر قواعد حقوق بین‌الملل، بنیان محکمی نداردو بنظرمی رسد هدف ترامپ ازاین طرح ،جنگ روانی وتبلیغاتی واختلاف بین ملت ومسئولین است که ایران را وادار به مذاکره و توافق مورد نظر آمریکاو شایدهم یه شو تبلیغاتی باشدوبس واین اقدام مضحک امریکا باعث محبوبیت بیش ازپیش سپاه وشناساندن آن جهانیان خواهدشدو سایه ترس درپایگاههای خوددرمنطقه حاکم کرده است

ارسال نظرات