معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت:صیدماهی کیلکا پارسال در استان مازندران 20 درصد افزایش داشت.
کد خبر: ۹۱۲۷۲۱۲
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت:صیدماهی کیلکا پارسال در استان مازندران 20 درصد افزایش داشت.

قاسم کریم زاده افزود: 44 فروند شناور کیلکا گیر درسال ۱۳۹۷ بیش از ۱۸ هزار تن ماهی کیلکا را صید و برای مصرف انسانی و تبدیل به پودر و خوراک آبزیان روانه بازار کردند.

وی سرانه صید هر شناور را  بیش از۴۲۰ تن اعلام کرد و گفت: این میزان صید درمقایسه با سال ۹۶ از لحاظ وزنی ۲۰ درصد و از نظر ارزش اقتصادی بیش از۱۶۰ درصد افزایش داشت.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران تصریح کرد: بیش از ۴۹ میلیارد تومان درآمد، حاصل تلاش صیادان کیلکا گیر  استان درسال ۹۷ بوده است.

کریم زاده همچنین خاطر نشان کرد: جامعه صیادی کیلکا گیر استان به منظور حفظ و بازسازی ذخایر این گونه های ارزشمند دریای خزر هرساله بامشاهده گونه های غیراستاندارد در سبد صیادی، در اوج صیدوصیادی سه ماه از صید را به صورت خودجوش وآگاهانه تعطیل می کنند.

لازم به یادآوری است دو بندر شیلاتی در بابلسر و امیرآباد در استان مازندران وجود دارند که لنجهای صیادی درآن پهلو گرفته و به صیدو صیادی در دریا می پردازند.صید کیلکا ماهیان در سال 97 در مازندران از یکم تیرماه آغاز شده بود.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها