زنجان، میزبان پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم

زنجان از 29 فرودین ماه تا اول اردیبهشت سال جاری به مدت چهار روز میزبان کشورهای عضو اکو در پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو جاده ابریشم خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۲۷۲۷۰
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛بيش از 15كشوربرای شرکت در  بخش آشپزي این دوره از جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم اعلام آمادگی نموده اند.

 

این جشنواره با هدف معرفی غذای کشورهای جاده ابریشم است، چرا که یکی از جاذبه های سفر برای گردشگران، آشنایی با غذاهای مختلف کشورهای مقصد و چشیدن طعم غذاهای آن کشور است.

 

آشپزان در هریک از غرفه ها ي آشپزي علاوه بر پخت غذا  به معرفی فرهنگ و آداب و رسوم و لباس رسمی و سنتی، صنایع دستی و جاذبه های گردشگری کشور خود خواهند پرداخت.

 

حضور زنان و مردان آشپز در این جشنواره بین المللی با لباس محلی  و تزيين غرفه ها مناسب با فرهنگ  هر كشور ، از جلوه های زیبای این جشنواره خواهد بود که  قطعا مورد توجه بازدید کنندگان قرار  خواهد گرفت.

 

گفتنی است،جشنواره غذای اکو – جاده ابریشم فکری بود که در سال 93 جرقه آن در زنجان زده شد و این جشنواره برای نخستین بار با جشنواره ملی آش ایرانی برگزار شد اما ظرفیت این جشنواره به اندازه ای بود که از سال بعد به عنوان جشنواره مستقلی برگزار و ظرفیت های جشنواره شدن را به خوبی به نمایش گذاشت.

در سال اول برگزاری این جشنواره تنها پنج کشور شرکت کردند اما با برگزاری مطلوب آن در دوره بعدی 11 کشور و در دوره سوم 15 کشور به زنجان آمدند تا ظرفیت های غذایی خود را به نمایش بگذارند.

چهارمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم نیز از روز 11 اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز به کار کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار