مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یزد:
دانش میر در رابطه با مطالبه از مسئولان گفت: مسئولین از پشت میز بلند شوند و فقط در تلویزیون صحبت نکنند، بهترین امید را به مردم بدهند چکمه پا کنند وسط کار بیایند.
کد خبر: ۹۱۲۷۳۳۵
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
«دانش میر»، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، با اشاره به امدادرسانی به سیل‌زدگان لرستان گفت: پس از وقوع سیل روز ۱۸ فروردین به منطقه اعزام شدیم؛ در حالی که بیش از ۶۰ نفر از دانشجویان برای ثبت نام اعلام آمادگی کردند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یزد افزود: اولین تیم با حضور ۲۴نفر اعزام و مستقر شد، تجهیزاتمان را شامل لجن کش و موتور برقی، چکمه، بیل، بیسیم، خودروی هالوکس آوردیم و هنگام ورود نقطه کوری که وجود داشت این بود که وضعیت پلدختر به چه صورت است در حالی که وقتی وارد شهر شدیم چیزی مشاهده نمی‌شد.

وی ادامه داد: هنگام استقرار در منطقه خوشحال و هم ناراحت بودیم، خوشحالی ما از این جهت بود که بچه‌های بسیجی و گروه‌های جهادی خوب حضور پیدا کرده بودند، ناراحتی مان این بود که سیل حجم عظیمی از گل را در خانه‌های مردم تا ارتفاع دو سه متر به جا گذاشته است.

دانش میر گفت: تصمیم بر این شد که یکی یکی خانه‌ها را از گل تخلیه کنیم و متاسفانه در این چند روزی که مستقر هستیم و بچه‌ها از قبل از ما مستقر بودند نه حرفی از مسئولان فرمانداری بوده است نه بخشداری و نه نماینده مجلس، هیچ کس نیامده است یعنی هیچ پشتیبانی از سمت دولت تا الان در این منطقه ندیدم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یزد با بیان اینکه تخلیه گل و لای از خانه و بازسازی آنها زمان بر است، خاطرنشان کرد: مردم نگران آینده هستند در حالی که مسئولان دولتی هنوز حمایتی از مردم نکرده‌اند، اینکه چه زمانی کار بازسازی خانه‌های آنها شروع خواهد شد، نقطه کور و افسردگی عجیبی در مردم وجود دارد که در آینده چه اتفاقی برای آنها رخ می‌دهد.

وی گفت: فاز اول کارگروه جهادی ما تخلیه اسباب و اثانیه خانه‌ها از گل است و با آمدن فصل گرما و تابستان مشکلات بهداشتی به وجود می‌آید در حالی که مسئولان دولتی قول داده بودند که سر پل ذهاب را می‌سازند هنوز مشکلات وجود دارد، تیم‌های مختلف و گروه‌ها پزشکی و چه عمرانی در منطقه مشغول فعالیت‌های درمانی و عملیاتی هستند و بعد از فاز اولیه کار تاسیسات گچ کاری و سیم کاری شروع خواهد شد.

دانش میر با اشاره به حمایت مردم سیل زده از گروه‌های جهادی گفت: پیام‌های تشکر مردم را می‌دیدیم که منجر به افزایش روحیه‌ها بچه‌های گروه جهادی شده است در حالی که وقتی یک مقام مسئول می‌آید مردم رضایتی از آنها ندارند؛ اما به بچه‌های گروه جهادی همه لبخند می‌زنند و از حضورشان خوشحال هستند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یزد در رابطه با مطالبه از مسئولان گفت: مسئولین از پشت میز بلند شوند و فقط در تلویزیون صحبت نکنند، بهترین امید را به مردم بدهند چکمه پا کنند وسط کار بیایند.

وی با بیان اینکه بیشتر نیاز مردم به آب معدنی و آرد برای پخت نان است، گفت: از روز گذشته که بچه‌های گروه جهادی در اینجا مستقر شدند یک خانه را تخلیه کردندو در حال حاضر خانه دوم را تخلیه می کنند، بیشترین کمبودها شامل ادوات انتقال گل و لای مثل بیل و کلنگ، ماشین آلات سنگین راه گشا است.

دانش میر گفت: مسئولین امید حداقلی در مردم ایجاد کنند، امیدی که به گوش مردم برسد و اینکه زندگی شما و فرزندان شما تضمین شده است،؛ که مسئولان پیش مردم بیایند و به آنها امیدواری بدهند، به آنها بگویند که از آنها حمایت می‌کنند و برای بازسازی خانه‌هایشان به آنها وام می‌دهند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات