جانباز جنگ تحمیلی گفت: شهید صیاد شیرازی به عنوان یک مالک اشتر برای انقلاب و یک سرباز واقعی برای ولایت شناخته می شود که متأسفانه علیرغم چاپ کتاب های زیادی درباره صیاد به این موضوع پرداخته نشده است.
کد خبر: ۹۱۲۷۳۸۸
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سعید وفایی جانباز و پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان مرکزی در مراسم گرامیداشت شهید صیاد شیرازی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و روز پاسدار و جانباز گفت: به دلیل اینکه در کشور شهید و انسان های با اخلاص زیادی وجود دارد و ما روزانه با تعداد زیادی از آنها روبه رو هستیم، موضوع اخلاص و فرهنگ شهادت و معنویت برای ما به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی نمونه این امر را اقدامات بسیج مردمی در همین سیل اخیر دانست و گفت: مردم ایران ازخود گذشتگی واقعی را در این حادثه نشان دادند.

وفایی با ابزار تاسف از اینکه شناخت شهدای بزرگی چون شهید صیاد شیرازی در کشور مغفول مانده است، گفت: ولایتمداری، ایثار، شجاعت، مردم‌محوری، دیانت و صیانت از انقلاب را جزو خصوصیات بارز شهید صیاد است.

وی عنوان کرد: در قرارگاه های دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی عمود و ستون خیمه جنگ شهید صیاد بود، جایگاه والای معنوی در کنار جایگاه بالای علمی را از دیگر خصوصیات بارز این شهید والامقام بود.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی از مبتکرین نظامی محسوب می شود و ترور ایشان به دلیل حجم زیاد بغض و کینه هایی است که دشمنان از او داشتند.

وی با اشاره به اینکه در طول دفاع مقدس حماسه های بی نظیری توسط شهید صیاد رغم خورده است، تأکید کرد: منشأ اصلی دشمنی و کینه های دشمنان از شهید صیاد شیرازی به عملیات مرصاد بر نمی گردد، بلکه به فرماندهی کل عملیات های دفاع مقدس بر می گردد و دشمن از تعاملی که شهید صیاد بین ارتش و سپاه ایجاد کرد ناراحت بود و از ایشان کینه زیادی به دل داشت.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان مرکزی شهید صیاد را اسوه اخلاق و تدبیر دانست و افزود: شهید صیاد ارتشی و سپاهی را یک لشگر الهی می دانست در صورتی که آن زمان عده ای برای ایجاد تفرقه ارتش و سپاه را دو لشگر الهی می دانستند.

وی با اشاره به شاخصه های اخلاقی والای شهید صیاد گفت: شهید صیاد شیرازی از معجزات خداوند بود که در انقلاب اسلامی به عنوان یک ذخیره الهی ظهور پیدا کرد و در مقاطع مختلفی کارهای بزرگی برای کشور انجام داد.

جانباز جنگ تحمیلی در همین خصوص افزود: شهید صیاد شیرازی قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را به ده برابر خود رساند و اقتدار را به جایی رساند که صدام در مورد او گفت، اگر چند نفر مثل صیاد در اختیار داشتم کل خاورمیانه را با خاک و خون یکی می کردم.

وی با بیان خاطراتی از فرماندهای دفاع مقدس بیان داشت: دشمن وقتی اینگونه از شهدا و فرماندهان ما توصیف می کند یعنی یک مسئله خیلی بزرگی وجود دارد و آنها به حقیقتِ نفوذ معنوی فرماندهان و قدرت معنوی آنها رسیده اند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان مرکزی تبعیت محض از ولایت را از ویژگی های بارز شهید صیاد دانست و اضافه کرد: شهید صیاد شیرازی به عنوان یک مالک اشتر برای انقلاب و یک سرباز واقعی برای ولایت شناخته می شود که متأسفانه علیرغم چاپ کتاب های زیادی درباره صیاد به این موضوع پرداخته نشده است.

وی با بیان دشمنی های دشمن در آن مقطع زمانی گفت: یکی از مولفه های مهم جنگ روانی حمله به اعتقادات و باورهای طرف مقابل است و در آن زمان دشمن به شدت به دنبال ایجاد اختلاف بین ارتش و سپاه بود که خدمات شهید صیاد برای حفظ وحدت بین این دو بی نظیر است.

جانباز جنگ تحمیلی  با بیان خاطراتی از فتنه سردشت عنوان کرد: در آن مقطع حساس که دشمنان به دنبال فتنه انگیزی در کشور بودند حفظ وحدت بین نیروهای مسلح تنها با یک فرد دلسوز که از بدنه ارتش بود امکان پذیر می شد و شهید صیاد این برادری را در بین ارتش و سپاه ایجاد کرد.

وی ارتش و سپاه را بازویی مهم برای ولایت و انقلاب دانست و افزود: نقطه  آغاز انقلاب و فرهنگ مجاهدانه ایثار و شهادت توسط شهید صیاد شیرازی ایجاد شده و اگر در فرماندهان و شهدای ارتش جستجویی کنیم روحیه بسیجی و اخلاص آنها را به وضوح خواهیم دید.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به سیل اخیر گفت: در همین سیل اخیر که در برخی از مناطق ایجاد شد از زمان وقوع سیل یک فرهنگ انسان دوستانه و مجاهدانه برای خدمت رسانی به مناطق شکل گرفت و اینها از عظمت وجود تفکر امام خمینی(ره) است که در کشور نهادینه شده است.

وی با اشاره به افول قدرت آمریکا و ناتوانی آن در برابر انقلاب اسلامی تأکید کرد: حوادثی که در کشور به واسطه تحریم ها و فشارهای اقتصادی به وجود آمده است به اصل اعتقادات مردم آسیبی نمی رساند و این نشان از عمق تفکر ایرانیان است که با اسلام پیوند خورده است.

وفایی با بیان اینکه دشمن از اتحاد و وحدت بین مردم و مسئولین می ترسد، گفت: جمهوری اسلامی در طول چهل سال با مقاطع دشواری که پشت سر گذاشته است، نشان داده که ظرفیت عبور از حل مشکلات را دارد و اینها به اصل ماجرا که این کشور صاحبی دارد و به واسطه صاحب اصلی این کشور است که همواره از بحران ها و پیچ های دشوار عبور می کنیم.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان مرکزی ادامه راه شهدا را لازم و ضروری خواند و افزود: شهید صیاد حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی و ملت ایران دارد و ما وظیفه داریم برای اینکه این الگوی مرد با اخلاص و با صفا را که مالک اشتر ولایت بودند، حفظ کنیم و قدم های بزرگی برای شناخت عمیق تر این بزرگ‌مرد برداریم.

جانباز جنگ تحمیلی در پایان خاطرنشان کرد: در حقیقت شهید صیاد شیرازی حرف و علم خداوند را در کشور ایران اسلامی نهادینه کرد و این اعتقادات و باورهای محکم ملت ایران با واسطه هایی چون شهید صیاد به دست ما رسیده است.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات