مسئول بسیج هنرمندان همدان با اشاره به اینکه سومین دوسالانه سراسری «حبیب حرم» امسال برگزار می‌شود گفت: انقلاب اسلامی تحول عمیقی در تمامی لایه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۱۲۷۵۰۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، رسول کرمی در مراسم رونمایی از کتاب شعر نآقا» و تقریظ سردار حاج قاسم سلیمانی بر مجموعه نمایشی سردار مظاهری با اشاره به اینکه شهید آوینی فرمودند که تخصص حقیقی در سایه تعهد اسلامی به دست می‌آید، اظهار داشت: بایستی سرلوحه کار ما همین یک نکته شهید آوینی باشد و تخصص و تعهد به خصوص برای هنرمندانی که می‌خواهند هنر انقلاب اسلامی را معرفی کنند باید در کنار هم باشد.

وی افزود: امروز وضعیتی که در سینمای کمدی مشاهده می‌کنیم سینما را با تنش مواجه کرده است.

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحول عمیقی در تمامی لایه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایجاد کرده و هنر نیز جدا از این مقوله نبود، بیان کرد: هنر انقلاب دستاورد‌های مختلفی داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گفتمان هنر متعهد و شکل‌گیری هنر مردمی، تشکیل نهاد‌هایی نظیر حوزه هنری و بسیج هنرمندان اشاره کرد.

کرمی با تأکید بر اینکه موج اول رشد انقلاب در رشد هنر و در راستای انقلاب پیش آمد و با پیروزی انقلاب شروع شد و در دوران دفاع مقدس به اوج رسید، عنوان کرد: هنر مقاومت در کنار هنر انقلاب به شکوفایی رسید.

وی با اشاره به اینکه هفته هنر را با شعار "هنر بسیج با مردم و به سوی معنویت" شروع کردیم و برنامه‌های مختلفی نیز در این راستا برگزار شده است، ابراز کرد: برگزاری اردوی جهادی در مناطق زده نیز یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان با بیان اینکه مسابقه عکاسی حماسه حضور با یاری انجمن عکس بسیج برگزار شد، اظهار داشت: در این مسابقه ۴۰۰ اثر عکس حرفه‌ای و موبایلی به دبیرخانه ارسال شد.

کرمی با تأکید بر اینکه کارسازی هنرمندان، در تراز انقلاب برنامه ما در سال ۹۸ است، افزود: استفاده از ظرفیت‌های اقشار بسیج نظیر بسیج و دانش‌آموزی، دانشجویی و طلاب، ارتباط گروه‌های هنری شهرستان‌ها با استان و استفاده از ظرفیت مسجد و مسجد محوری از دیگر برنامه‌های امسال است.

وی با اشاره به اینکه بایستی نقش خودمان را در گام دوم انقلاب پیدا کنیم و بدانیم وظیفه بسیج هنرمندان در این گام و در بیانیه مقام معظم رهبری چیست، بیان کرد: با توجه به شعار سال بایستی به تولیدات هنری استان اهمیت دهیم و مدیران استان در این زمینه ما را کمک کنند چرا که استان همدان از نظر صنایع‌دستی امکانات خوب و توانمندی‌های بسیاری دارد. 

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان عنوان کرد: با کمک مسئول انجمن‌های هنری، سومین دوسالانه هنری و ادبی حبیب حرم برگزار می‌شود.

ارسال نظرات