پشتیبانی 12 گروه جهادی هرمزگان از 70 روستای سیل‌زده خوزستان

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: 12 گروه جهادی بسیج به نمایندگی مردم هرمزگان، 70 روستای سیل زده کارون را پشتیبانی می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۲۷۵۵۱
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، اباذر سالاری  در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ما به شهر کارون با اشاره به اینکه هرمزگان معین کارون است، اظهار داشت: 12 گروه جهادی در قالب گروه‌های  امدادی، فنی و مهندسی، پزشکی، فرهنگی، رسانه، پشتیبانی، سه موکب و یک اردوگاه اسکان با ظرفیت پذیرش 2000 نفری برای سیل‌زدگان خوزستان فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: به محض اعلام وضعیت بحرانی در استان خوزستان به اتفاق مسؤولین معاونت‌های بسیج سازندگی، بسیج مهندسی و پدافند غیرعامل، معاونت آماد و پشتیبانی، بسیج رسانه و اردویی و گردشگری سپاه هرمزگان در این استان حضور یافتیم.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از تشکیل جلسه اضطراری با حضور فرماندهان کشوری و لشکری خبر داد و ابراز داشت: با حضور جانشین فرماندهی کل سپاه و فرمانده سازمان بسیج کشور، پشتیبانی از مناطق شهر کارون به سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان تفویض شد.

سالاری گفت: با بررسی‌های میدانی از نقاط مختلف شهر کارون بالاخص از روستاهای در معرض سیل، بازدید بعمل آمد و نیازهای ضروری احصا شد.

وی تصریح کرد: با مجموعه دستگاه‌های دولتی و استاندار هرمزگان و رده‌های مختلف بسیج استان در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و انتقال ماشین‌آلات به شهر کارون تماس و در این زمینه نشست‌های تخصصی برگزار شد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان اظهار داشت: پس از ابلاغ ماموریت پشتیبانی از شهرستان کارون به هرمزگان ضمن هماهنگی با حجت الاسلام خضیراوی امام جمعه، پیگیری برگزاری جلسه شورای اداری در شهرستان کارون شده و این جلسه به منظور هماهنگی و سازماندهی اوضاع بحرانی روستاها و خدمت‌رسانی به مردم منطقه برگزار شد.

سالاری از اعزام 12 گروه جهادی از استان هرمزگان به‌ویژه شهرستان‌های بندرلنگه، حاجی‌آباد، قشم و مرکز استان خبر داد و در ادامه گفت: تقویت سیل‌بندها در روستاها، خدمات پزشکی امدادی، فنی مهندسی، فرهنگی، رسانه‌ای، پشتیبانی و پخت روزانه 3000 پرس غذا در وعده ناهار و شام به سیل‌زده‌های شناسایی شده و مشارکت در  جابجایی اساسیه منازلی که دچار آبگرفتگی شده‌اند از اقدامات گروه‌های جهادی حاضر در منطقه است.

وی همچنین از تقویت سیل‌بندها در روستاهای بحرانی سخن گفت و افزود: با استفاده از نیروهای انسانی و ماشین‌آلات معاونت مهندسی سپاه استان موفق به تقویت سیل‌بندها و عملیات خاکریزی به طول بیش از 20 کیلومتر مربع شده‌ایم.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان اظهار داشت: حضور تیم‌های پزشکی ثابت و سیار در روستاها و ارائه خدمات پزشکی به افراد سیل‌زده در روستاهای ابوناگه و اسماعیلیه به تعداد 550 نفر نیز از اقدامات دیگر سپاه در شهرستان کارون بوده است.

سالاری عنوان کرد: بخش مهمی از فعالیت‌ها جنبه فرهنگی دارد، حضور در جمع نمازگزاران و راهپیمایی ضد استکباری و سخنرانی در نمازجمعه، اعزام گروه جهادی تیپ مردم پایه سپاه استان به استعداد 17 نفر در روستای طرفایه، بازدید از اردوگاه پیامبر اعظم (ص)  هرمزگان در منطقه عمومی مارد و بررسی وضعیت اردوگاه جهت آمادگی اسکان سیل‌زدگان با ظرفیت پذیرش 2000 نفر از اقدامات دیگر سپاه استان در خوزستان است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت: گروه جهادی شهید دقت بسیج رسانه استان با دونگاه اطلاع‌رسانی درست و به موقع از وضعیت روستاهای سیل‌زده به مردم و ترغیب خیرین، نهادها و آحاد مردم در جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه در منطقه ایفای نقش می‌کنند.

سالاری در پایان از حمایت‌های مردم سلحشور و ولایتمدار، آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس، استاندار و معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نسبت به  همکاری در انتقال ماشین‌آلات به خوزستان شهرستان کارون، تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار