خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان منتظریه:

ایجاد وابستگی در مردم با القای کلمه محرومیت به روستا/ کمک به اقتصاد مردم با فرآوری محصولات بومی شهرستان

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان منتظریه، با بیان اینکه روستایی باید خودش تولید کننده باشد، گفت: القای کلمه محرومیت به روستا بزرگترین ظلم به مردم است و به آنها می قبولاند که قادر به تامین نیازهایشان نیستند و باید چشم انتظار کمک دیگران باشند.
کد خبر: ۹۱۲۷۶۱۶
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

میثم آذرم مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان منتظریه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی گفت: دهستان منتظریه با 20 خانوار جمعیت در بخش مرکزی شهرستان طبس واقع شده که شامل روستاهای جوخواه، بهشت آباد، جمز، کشت کانان، محمدآباد، ازمیغان، کردآباد، احمدیه، خیرآباد، دهشورو مهدی آباد است.

 وی، اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی مدت دو سال و نیم است که فعالیت خود را در پنج حوزه سلامت، اشتغال، عمران و آبادانی، تعلیم و تربیت و فرهنگی برای پیشرفت و آبادانی دهستان منتظریه آغاز کرده و تا رسیدن به اهداف مد نظر تلاش ها ادامه دار خواهد بود.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان منتظریه، اظهار داشت: به منظور بهبود و توسعه محصولات بومی شهرستان همچون خرما ضمن توسعه باغات خرما بحث فرآوری و بسته بندی محصول نیز در دستور کار قرار گرفت لذا بازارهای هدف شناسایی شد که متناسب با نیاز آنها این محصول بسته بندی و به فروش می رسد.

 

القا کلمه محرومیت به روستا بزرگترین ظلم به مردم و باعث وابستگی آنها به دیگران می شود

آذرم، با اشاره به استفاده از ظرفیت گردشگری شهرستان در راستا درآمد زایی، گفت: شهرستان طبس محور مواصلاتی استانهای بزرگ همچون تهران و اصفهان است لذا این شهرستان سالانه 6 میلیون مسافر دارد که از این تعداد سالانه سه میلیون نفر از روستاهای ازمیغان، کانال جنی، کویرحسن آباد و کویرمحمد آباد دهستان منتظریه بازدید می کنند.

وی گفت: اقلیم گرم و خشک طبس باعث شده تا از گیاهان دارویی متنوعی برخوردار باشد که علاوه بر کیفیت متفاوت در کشور نیز زبانزد باشد، گیاهانی همچون کاکوتی، آویشن، علف هیزه، زیره کوهی و گیاه انغوزه که صادرات آن هرساله درآمد ارزی زیادی برای کشور دارد اما سمغ تولید شده از این محصول چون فرآوری نمی شود چند برابر قیمت خام آن از خارج وارد می شود لذا تلاش داریم تا با ورود در زمینه معرفی و فرآوری گیاهان دارویی به اشتغال و ارزآوری بیشتراهالی کمک کنیم.

 

القا کلمه محرومیت به روستا بزرگترین ظلم به مردم و باعث وابستگی آنها به دیگران می شود

 

آذرم افزود: با توجه به اینکه دام سازگار منطقه طبس شتر است با آموزش نگهداری دام، فرآوری شیر و پشم شتر جمیت دام منطقه را افزایش دادیم همچنین در زمینه دام سبک با بازدید دامپزشک از دامداری ها به منظور پیشگیری از بیماری، انجام واکسیناسیون جهت مقابله با انگل ها، تامین علوفه دام، نظافت وسم پاشی دامداری های  روستا کشت کان، بهشت آباد و محمد آباد سعی شده تا به  تقویت معیشت مردم و بهبود داشته های آنها  کمک کنیم.

القا کلمه محرومیت به روستا بزرگترین ظلم به مردم و باعث وابستگی آنها به دیگران می شود

 

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان منتظریه اظهار داشت: در راستا کمک به اشتغال مردم 10 هزار قطعه جوجه یک ماهه و مرغ تخمگزار در چند مرحله به صورت مداوم  در بین اهالی دهستان توزیع شد که علاوه بر تامین نیاز اهالی مازاد محصولات به بازارچه های فروش عرضه شد.

 وی با اشاره به توزیع هزار پا جوش خرما از ارقام مضافتی با قیمت پایین در بین باغداران گفت: به منظور توسعه محصول خرما که بومی منطقه است جمعی از باغداران طبسی به جنوب کشورکه در تولید خرما پیشتازاند اعزام شدند تا علاوه بربازدید از باغات خرما، سرخانه نگهداری محصول، کارگاه های فرآوری محصول مستقیم با باغدار ارتباط داشته باشند که این امر در بهبود و توسعه روند کار آنها موثر بوده است.

 

القا کلمه محرومیت به روستا بزرگترین ظلم به مردم و باعث وابستگی آنها به دیگران می شود

آذرم با بیان اینکه مردم این منطقه فوق العاده سخت کوش و اهل کار هستند، گفت: اشتغال نیاز به ارائه ایده، حمایت مالی و فنی دارد لذا باید به مردم ایده، ریسک پذیری و جرات ورود به کارهای بزرگ را داد که می توان با اصلاح روش های کشاورزی و انجام کار الگویی اعتماد مردم را جلب و به اشتغال و معیشت آنها کمک کرد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان منتظریه اظهار داشت: بزرگترین مشکل دهستان منتظریه که 90 درصد روستاها با آن روبه رو هستند کمبود آب است که متاسفانه در فاز اول برنامه های قرارگاه در دستور کار قرار نگرفت وقرار شد تا به برنامه های عمرانی و موضوع آب در فاز دوم پرداخته شود.

وی با بیان اینکه طرح و محل تامین آب دهستان مشخص شده است، افزود: با مذاکرات انجام شده قرارشد دو میلیارد تومان به این مبحث اختصاص یابد تا مشکل آب این دهستان مرتفع شود چرا که در فصل گرم و گرمای 55 درجه هزار روستا شهرستان با کمبود و قعطی آب روبه رو می شوند.

آذرم با بیان اینکه فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دهستان منتظریه یک حرکت همه جانبه است، گفت: تمامی دستگاه های اداری شهرستان پای کار آمدند و با آنها مشورت داشتیم و از تمام نهادها، ارگانها و دهیاری ها ایده گرفتم و تمام نهادها در پرداخت هزینه ها با قرارگاه همکاری کردند.

 تلاش برای شکوفا شدن ظرفیت روستاها باید ادامه دار باشد تا به نتیجه برسد

آذرم، با اشاره به فرمایش رهبری که فرمودند: باید دهستانهای در طراز انقلاب اسلامی داشته باشیم، افزود: برای رسیدن به این مهم یک چیز و تنها یک کار کافی نیست چرا که یک فرد لحظه به لحظه برای زنده ماندن و رسیدن به هدف باید تلاش کند لذا هر مقدار در روستاها کار می شود ظرفیت بیشتری می بینیم و به دنبال آن تلاش برای شکوفا شدن ظرفیت ها یک افق هست که همیشه باید آن را دنبال و به سمت آن حرکت کرد.

 وی ادامه داد: درطول 40 سال که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد نظام اسلامی تلاش کرده تا مردم از بهترین امکانات برخوردار بوده و در رفاه باشند لذا  از نظر کالبدی، زیر ساختی و عمرانی شرایط امروز روستاها و شهرها با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست که البته نیاز به تلاش دارد و باید با روحیه جهادی هر روز برای رسیدن به توسعه و پیشرفت همه جانبه تلاش شود.

 آذرم عنوان کرد: همان طور که رهبری فرمودند: دشمن از تمام توان و امکانات برای ضربه زدن به ما استفاه می کند، لذا تمام حوزه ها و زمینه ها از سبک زندکی گرفته تا مسائل فرهنگی و اقتصادی نیاز به کار دارد چرا که اگر فرهنگ وسلامت مردم دچار مشکل شود یقینا سبک زندگی، غذا خوردن، رفتار، کار و حرفه ما نیز دچار مشکل می شود.

وی با بیان اینکه اگر زمینه، روحیه کار و تلاش در روستا باشد یقینا جوان جویای شغل از روستا خارج نخواهد شد، گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی به دنبال این است که متناسب با نیاز جامعه و براساس شرایط روز به جوان روستایی ایده بدهد و شرایط را برای کار و توسعه روستا فرهم کند.

 القا کلمه محرومیت به روستائیان، بزرگترین ظلم به آنهاست

آذرم، تلاش برای رسیدن به خود کفایی و تامین مایحتاج ضروری روستائیان را از اهداف دنبال شده قرارگاه پیشرفت و آبادانی دانست و افزود: روستایی ما باید خود تولید کننده باشد و در تامین مایحتاج خود غنی و خود کفا باشد نه اینکه به شهر وابسته باشد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان منتظریه، القا کلمه محرومیت به روستا و روستائیان را بزرگترین ظلم به آنها دانست و گفت: نباید ناتوانی خود را به پای محرومیت بگزاریم چرا که القا کلمه محرویت به مردم روستا به آنها میقبولاند که شما نمی توانید خودتان از پس تامین مایحتاج و کارخود برآید و باید وابسطه به شهر و دیگران باشید تا نیاز شما برطرف کنند.

 وی با اشاره به اینکه استان ما دارای ظرفیت، توان و ثروت فراوان است، گفت: لذا از مسئولان استان و شهرستان تقاضا دارم تا با یک اجماع فکری برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند، بنابراین اگرمسئولی اعتباری جذب می کند باید به واسطه ظرفیت شهرستان و توان مردم باشد نه محرومیت چرا که مردم ظرفیت، توان و لیاقت خدمت را دارند. 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها