تقدیر از جانباز و شهید، به نوعی تقدیر از جانبازی و شهادت است

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: تقدیر از جانباز و شهید، به نوعی تقدیر از جانبازی و شهادت است.
کد خبر: ۹۱۲۷۶۸۱
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدمهدی فاتح در مراسم تجلیل از جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا دانشگاه صنعتی شاهرود در محل سالن اجتماعات کوثر ضمن تبریک ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) به روز جانباز به عنوان روزی برای تمرین ایثار و فداکاری اشاره کرد و اظهار کرد: امروز اگر نام جمهوری اسلامی ایران با عزت و افتخار در تمام عالم می‌درخشد مرهون صبر، استقامت و ایثار و فداکاری جانبازان و ایثارگران است. وی همچنین تصریح کرد: جانبازان برای سربلندی پرچم ایران اسلامی تلاش کردند و تاکنون امنیت کشور مرهون این عزیزان است.
رئیس دانشگاه صنعتی با بیان موفقیت‌های دانشگاه از جمله عقد قرارداد‌های نفتی قابل توجه، کسب موفقیت‌های متعدد در حوزه پژوهش، داشتن جایگاه معتبر و بین المللی، قرارگیری در ردیف دانشگاه‌های برتر در کنار ۲۹ دانشگاه کشور طبق اعلام رتبه بندی تایمز، کسب رتبه ۶ در بین دانشگاه‌های سبز، رشد دانشجو، تجهیز آزمایشگاه‌ها و کسب عنوان قطب مهندسی معدن برای دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک این دانشگاه پرداخت.
رئیس دانشگاه صنعتی در این جلسه بر داشتن معرفت کافی و درک معنا و مفهوم جانبازی تاکید نمود و با اشاره بر اینکه، وفاداری، صبر، استقامت، از خودگذشتگی و ایمان از خصوصیات بارز جانبازان است، ادامه داد: جانبازان و انقلاب اسلامی، سند عینی فداکاری ملت ایران به عنوان اسوه و نمونه‌های بارز از صبر و استقامت در سال‌های دفاع مقدس هستند و مسئولیت سنگینی را با عنوان جانباز بر عهده دارند.
وی با اشاره به جایگاه ارزشمند شهدا، تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که با وجود تمامی مشکلات و سختی ها، استقلال کنونی کشور و دستیابی به موفقیت‌های علمی و اقتصادی نتایج رشادت‌های جانبازان و شهدا است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز ضمن تبریک روز جانباز به بیان اهمیت جایگاه حضرت ابوالفضل (ع) پرداخت و خاطر نشان کرد: جانبازان یادگاران دوران دفاع مقدس و گنجینه تمام ناشدنی فرهنگ ایثار و جانفشانی هستند و امروز فرصت خوبی است تا با یادآوری آن دوران پرافتخار، مروری بر رشادت‌های فرزندان این آب و خاک داشته باشیم و به نوعی بتوانیم از انقلاب و مبانی آن حفاظت نمائیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار