جانشین سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده مازندران گفت: به نظر می رسد حدود 20 هزار واحد مسکونی در حادثه سیل اخیر در کشور تخریب یا غیر قابل استفاده شد.
کد خبر: ۹۱۲۷۷۴۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده مازندران گفت: به نظر می رسد حدود 20 هزار واحد مسکونی طی حادثه سیل اخیر در کشور تخریب یا غیر قابل استفاده شد.

جانشین سازمان بسیج افزود: از مجموع واحدهای حادثه دیده، 16 تا 17 هزار واحد به ترمیم هایی از 10 تا 60 درصد نیاز دارد، البته جاده ها، پل ها و زیر ساختهای زیادی هم آسیب دیدند که وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران به دنبال جمع آوری اطلاعات آسیب دیدگان جدی است.

سردار سپهر با توجه به حجم بالای آسیب سیل بیان کرد: ارزش ریالی این خسارتها از 30 تا 35 هزار میلیارد تومان در بخش های مساکن، جاده، زیرساخت، اراضی کشاورزی و دام های تلف شده برآورد گردید.

وی اظهار داشت: جمع آوری وهدایت کمک های مردمی به نفع خدمت رسانی به مردم در شرایط بحرانی از وظائف سازمان بسیج است که دادستان انقلاب کشور سالها پیش این مهم را به مدیریت فضای مجازی و صداسیما جهت انعکاس و همکاری در کشور ابلاغ کرد، گرچه با کمال تاسف این کار در صداسیما با تاخیر زیاد انجام شد، اما بالاخره جبران شد.

جانشین بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه تامین کننده بالای 60 درصد منابع خدمت رسانی مردم، خیرین بودند گفت: برای دریافت کمک ها ضمن ارائه شماره حساب، پایگاههای محلات بسیج ، مرکز جمع آوری این کار است که سازکار جدید برای حل گسترده مسئله اتخاذ شد.

سردار سپهر ضمن بیان اینکه بسیج ظرفیت بزرگ ملی است، اضافه کرد: در همه بلایا و بحرانهای مختلف ، بسیج به عنوان اولین نیرو در صحنه ها حاضر می ش,د وبصورت علمی، تجربی و یدی در قالب گردهمایی بسیج و گروههای جهادی وارد عرصه مورد نیاز فعالیت دارد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیشنهاد سازمان بسیج به وزارت کشور گفت: پیشنهاد دادیم، تا از 2هزار گردان بیت المقدس بسیج کشور 500 گردان مختص موضوعات امداد رسانی و کمک رسانی به مردم در حوادث غیر مترقبه و آسیب دیده تجهیز شوند تا برای آموزش و توانمند سازی مهیا باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها