خبرهای داغ:

پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در قم برگزار می‌شود

معاون پژوهش پژوهشکده مهدویت گفت: همزمان با سالروز میلاد حضرت مهدی (عج)، پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۷۸۱۷
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹



به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدصابر جعفری ظهر امروز در نشست خبری در سالن نشست‌های مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم عنوان کرد: همزمان با سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) و در روز ۲۹ فروردین ماه سال جاری، پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم برگزار می‌شود.

معاون پژوهش پژوهشکده مهدویت افزود: در این همایش ۴ کمیسیون تخصصی با محور‌های مهم «مهدویت و چالش ها» شامل تعیین وقت برای ظهور، مسئولیت گریزی، فتنه‌ها و مدعیان دروغین و ... برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: در مجموع ۲۲۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است که در همایش امسال ۶۴ مقاله به فرصت ارائه دست پیدا می‌کنند.

دبیر همایش دکترین مهدویت بیان کرد: در رابطه با موضوعات و محور‌های همایش، پیش نشست‌های متعددی با حضور نهاد‌های حوزوی و علمی و دانشگاهی برگزار شده است.

وی گفت: این همایش در روز ۵ شنبه با سخنرانی آیت الله اراکی رئیس تقریب مذاهب اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه در در سالن قدس مجتمع امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: در سال‌های گذشته موضوعاتی مانند تربیت زمینه ساز، جامعه زمینه ساز و رسانه زمینه ساز ظهور مورد ارزیابی‌های علمی قرار گرفت.

وی بیان کرد: جامعه منتظر باید آسیب‌ها و چالش‌های مربوط به مهدویت را به خوبی بشناسد از این رو تلاش شده است نگاهی علمی در همایش امسال در رابطه با چالش‌ها داشته باشیم.

دبیر همایش دکترین مهدویت عنوان کرد: در این همایش اساتید و پژوهشگران مقالات خود را در قالب محور‌های چالش‌های اعتقادی و فرهنگی و چالش‌های اجتماعی و سیاسی پیرامون مهدویت ارائه می‌دهند.

وی اظهار کرد: یکی از رویکرد‌های مهم همایش، استفاده از نظریات اساتید حوزه و دانشگاه در کنار هم است تا بتوانیم از همه ظرفیت‌ها در تبیین جایگاه مهدویت بهره بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری عنوان کرد: در حاشیه همایش ۵ کتاب شامل مجموعه مقالات همایش چهاردهم به همراه کتاب‌های رونمایی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده این همایش به طور زنده از شبکه نور، قرآن کریم، شبکه الولایه و به صورت اینترنتی پخش می‌شود.

دبیر همایش دکترین مهدویت گفت: وقتی همایش چهاردهم در سال قبل، به پایان رسید، جلسه‌ای با مراکز حوزوی و علمی و دانشگاهی برگزار شد و برای همایش سال آینده برنامه ریزی کردیم.

وی تاکید کرد: مهدویت امید را در جامعه احیا می‌کند از این رو باید مهدویت همراه با واقعیات و توام با معرفت و به دور از خرافات و موهومات مورد توجه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: برای سال آینده نیز فراخوانی را اعلام می‌کنیم که در فصل نامه و ماه نامه‌های تخصصی این مجموعه معرفی می‌شود.

وی اظهار کرد: قرار است از ۱۸ مقاله برتر در این همایش تقدیر شود که این مقالات از برگزیده‌ترین آثار به دست آمده به همایش است.

دبیر همایش دکترین مهدویت عنوان کرد: سال گذشته جشنواره ملی مهدویت را با همراهی جهاد دانشگاهی قم برگزار کردیم که آثار و دستاورد‌های خوبی در حوزه مهدویت و نگاه تخصصی و علمی به این موضوع به دست آمد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار