مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک مطرح کرد
مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک از صدور مجوز فعالیت باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک با تایید کمیسیون ماده ۵ خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۷۸۵۱
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، محمد مرادی مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک گفت: با توجه به مصوبه شورای تامین استان مبنی بر ادامه فعالیت باشگاه شهرداری و نظر به اینکه یکی از الزامات فعالیت باشگاههای ورزشی صدور مجوز فعالیت از طرف کمیسیون ماده ۵ باشگاههای استان است، این مجوز با تکمیل مدارک باشگاه شهرداری صادر شد و در اختیار این باشگاه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با عنایت به درخواست جامعه ورزش استان در خصوص آغاز بکار مجدد این باشگاه، پیگیری های زیادی در این خصوص از طرف مسئولین از جمله استاندار محترم، نمایندگان مجلس و مدیرکل ورزش و جوانان انجام پذیرفته که منجر به صدور مجوز از طرف شورای تامین استان شد و با اعلام نظر حمایتی اعضای شورای شهر در جلسه امروز به نظر می رسد با طی نمودن مراحل نهایی ثبت این باشگاه شاهد فعالیت رسمی آن خواهیم بود.

مرادی افزود: از مسائل مهمی که در روند فعالیت باشگاه شهرداری بسیار موثر خواهد بود اصلاح و اختصاص بودجه مناسب برای باشگاه خواهد بود چرا که بودجه مصوب فعلی تنها به منظور پرداخت بدهی باشگاه و امورات جاری کفایت می کند و مبلغی برای هزینه کردن در ورزش باقی نمی ماند.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک یکی از مهم ترین مجموعه های شهر اراک هست که وظیفه توسعه ورزش همگانی را در کنار سایر دستگاه ها بر عهده دارد و بر همین اساس هر ساله زحمات بسیار زیادی توسط عوامل این سازمان صورت می پذیرد و این موضوع بر کسی پوشیده نیست ولی به نظر می رسد با توجه به شرایط جامعه و تغییر ذائقه مخاطب برنامه های سازمان برای توسعه ورزش همگانی و ایجاد نشاط اجتماعی نیاز به یک مهندسی مجدد دارد.

مرادی ادامه داد: شاید با بررسی و قیاس عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی در طی چند سال شاهد ارتقا از نظر افزایش کمی تعداد برنامه ها باشیم ولی واقعیت این است که به لحاظ کیفی و تنوع و همچنین تولید ایده های جدید می بایست برنامه های جدیدی نیز در دستور کار این سازمان قرار گیرد.

مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک تصریح کرد: پتانسیل بسیار خوبی برای انجام کار در سازمان فرهنگی ورزشی وجود دارد ولی به عقیده بنده خلا حضور نیروی متخصص ورزش در سازمان و همچنین عدم بکارگیری صحیح از داوطلبین در برنامه های ورزشی سازمان از مهم ترین نقایصی است که امیدوارم با دقت نظر اعضای شورا مرتفع گردد.

وی با اشاره به نقش کلیدی آموزش و پرورش در توسعه ورزش علی الخصوص در رده های سنی پایه تصریح کرد: قطعا تعامل و ارتباط برنامه محور سازمان فرهنگی ورزشی با آموزش و پرورش و استفاده از این ظرفیت بالقوه می تواند نقش کلیدی ای در توسعه مهارت های بنیادی و همچنین کاهش فقر حرکتی کودکان و نوجوانان ایفا کند.

مرادی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ورزش حرفه ای در اراک، برخلاف شهرهایی مثل اصفهان، اهواز و تبریز، سوابق و پیشینه بالایی ندارد برگزاری نشست های تخصصی با حضور اهالی مرتبط از جمله اعضای شورای شهر، اصحاب رسانه و متخصصین ورزش اهمیت بالایی دارد که با هماهنگی و برنامه ریزی انجام شده شاهد ادامه نشستها و گفتگوهای ورزشی خواهیم بود.

مرادی در پایان در رابطه با اینکه هر از چند گاهی گفته می شود توسعه ورزش محله ها و ورزش همگانی به باشگاه شهرداری محول خواهد شد و این باشگاه در این خصوص می بایست فعالیت نماید، افزود: ورزش در عرصه بین الملل تعاریف استاندارد خود را دارد و متولیان هر بخش مشخص هستند، هیچ اختلافی در این خصوص بین اندیشمندان این حوزه وجود ندارد و بر همین اساس، باشگاههای ورزشی متولی فعالیت و ارتقای ورزش قهرمانی، ورزش حرفه ای و حضور در رقابت های داخلی و بین المللی بوده و ضمن تاکید بر اینکه با افزایش اشتیاق به ورزش در اقشار مختلف در گسترش ورزش همگانی اثرگذار هستند ولی به صورت مستقیم در این خصوص وظیفه ای بر عهده ندارند و فرهنگ سازی و برگزاری میتینگ های تخصصی موجب ایجاد نگاه صحیح و توقعات بجا در افکار عمومی و همچنین مسئولین نسبت به باشگاه های ورزشی از جمله باشگاه شهرداری خواهد شد.

ارسال نظرات