هرگاه سرداران سپاه و نظامیان جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کردند اگر آمریکایی‌ها دست از پا خطا کنند مقرهای آنان را هدف قرار خواهیم داد، خیلی نگران می‌شدیم، چون فکر می‌کردیم حرف نیروهای سپاه جدی است.
کد خبر: ۹۱۲۷۸۶۷
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: یکی از مقامات ارشد امنیتی حوزه خلیج‌فارس به من گفت هرگاه سرداران سپاه و نظامیان جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کردند اگر آمریکایی‌ها دست از پا خطا کنند مقرهای آنان را هدف قرار خواهیم داد، خیلی نگران می‌شدیم، چون فکر می‌کردیم حرف نیروهای سپاه جدی است و حتماً این کار را می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: حمایت‌های اخیر کشورها و گروه‌های جریان مقاومت از سپاه که در مقابل تصمیم کاخ سفید برای قرار دادن نام این نهاد انقلابی در فهرست گروه‌های تروریستی صورت گرفته، نشانگر ایجاد یک نظم جدید منطقه‌ای و ترتیبات سیاسی امنیتی جدید در منطقه غرب آسیا با محوریت ایران است.

بخش‌هایی از مصاحبه امیرعبداللهیان با وطن امروز بدین شرح است:

زمانی در دیدار با یکی از مقامات ارشد امنیتی حوزه خلیج‌فارس صحبت می‌کردم و دقیقاً در مقطعی بود که ایران ماهواره امید را به فضا پرتاب کرده و دقیقاً در مدار زمین قرار گرفته بود.

آن مقام امنیتی در آن مقطع به من گفت که ما نگرانی‌های زیادی از توان موشکی ایران داریم که توانسته چنین اقدامی را انجام دهد و می‌گفت همواره وقتی ایران یک تست موشکی انجام می‌داد ما نگران می‌شدیم و هرگاه سرداران سپاه و نظامیان جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کردند اگر آمریکایی‌ها دست از پا خطا کنند مقرهای آمریکایی‌ها را هدف قرار خواهیم داد خیلی نگران می‌شدیم، چون فکر می‌کردیم حرف نیروهای سپاه جدی است و حتماً این کار را می‌کنند.

اما می‌گفت همه معتقد بودند موشک‌های سپاه دقیق نمی‌زند اما بعد از پرتاب موفق ماهواره امید به فضا این مقام ارشد امنیتی می‌گفت الان با این دقت پرتاب موشک ایران به این نتیجه رسیدیم که دقت موشک‌های ایران بسیار بالاست و اگر سپاه می‌گوید ما تهدید آمریکا را با قدرت پاسخ می‌دهیم، اگر زمانی بخواهید موشکی را پرتاب کنید خیلی دقیق پایگاه‌های آمریکا را هدف قرار خواهید داد.

به عبارتی در کنار افکار عمومی، حاکمان هم در باور خود به قدرت سپاه معترف هستند.

ارسال نظرات