خبرهای داغ:
مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در بندرعباس:
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به حوادث اخیر سیل در کشور و با بیان اینکه برخی آزمایش‌های الهی در پیچ تند کمال و رشد صورت می‌گیرد، گفت: مردم در سیل اخیر نشان ‌دادند «ید واحده» هستند.
کد خبر: ۹۱۲۷۹۷۸
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور در دیدار با طلاب و استادان حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان بیان کرد: بی‌تردید کار ابلهانه‌ای که دولت بدمنش و مستکبر و نادان آمریکا انجام داد و سپاه پاسداران عزیز را به‌عنوان یک جریان تروریستی معرفی کرد بهت انسان‌های فرهیخته و خوشحالی ما را به‌دنبال داشت و نشان داد که مسیری که طی می‌کنیم صحیح است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره فتح افزود: یکی از شاخصه‌هایی که قرآن به ما معرفی می‌کند این است که اگر غیظ دشمنان اسلام را برانگیختیم عملکرد موفقی داشته‌ایم، دشمن باید از دست ما عصبانی باشد و عصبانی بودن آمریکا از ما نشانه خوبی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ابراز کرد: سپاه همه نقشه‌های آمریکا را به هم ریخت و این دولت یاغی را در منطقه مدیریت کرده است، آمریکا در میدان نمی‌تواند با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیافتد و به همین دلیل این اقدام ابلهانه را انجام داد و این کار نشان داد داعش سرباز چه دولتی و عربستان مزدور چه کسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زمان تأسیس خود همواره در کنار حوزه‌های علمیه حرکت کرده و هیچ‌کدام با هم تضاد و تخالفی نداشتند، امروز نیز ما به برادران خود در سپاه پاسداران افتخار می‌کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به بیان توضیحاتی پیرامون حادثه سیل پرداخت و بیان کرد: ایران هیچ‌وقت تا کنون درگیر یک امتحان بزرگ گسترده قرار نگرفته و ۲۴ استان ما درگیر مسئله سیل هستند و ما وظیفه داریم که در کنار مردم باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور عنوان کرد: این امتحان بسیار بزرگی برای ملت ایران است و حوزه‌های علمیه باید نقش بزرگی ایفا کنند و به مردم کمک‌رسانی مادی و معنوی داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تشریح کرد: مهم‌ترین نقش حوزه‌های علمیه این است که یک تحلیل درست و برگرفته از قرآن و دین مبین اسلام عرضه کند، زلزله، سیل، رانش زمین و غیره مسائلی مربوط به رابطه انسان و خدا هستند و اگر درست تحلیل نشود موجب پس‌روی دینی مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور اظهار کرد: در این شرایط شیطان و شیطنت‌ها بروز پیدا می‌کند و حوزه‌های علمیه باید در این عرصه حضور پیدا کرده و تحلیل‌های صحیح پیرامون وقوع این حوادث ارائه دهند.

وی ادامه داد: استان‌هایی از کشور دچار بحران‌های زیادی هستند و امنیت جانی و مالی مردم دچار مشکل شده است و تبیین اینکه آیا این حوادث رحمت یا غذاب الهی است و تحلیل قرآنی و روایی پیرامون این موضوع، بزرگ‌ترین رسالت حوزه است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان کرد: در قرآن و روایات مواردی ذکر شده که این حوادث از جنس تنبیه است مانند اصحاب باغ سروان که وقتی تصمیم می‌گیرند دیگر صدقه ندهند باغ آن‌ها با یک آذرخش آسمانی می‌سوزد.

وی افزود: در قرآن کریم بیان شده است گاهی خداوند متعال ثروت و قدرت را از شخصی می‌گیرد و این کار به خاطر این است که آن فرد از فرصت دارایی و قدرت خود برای کمک کردن به مردم استفاده نکرده است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ابراز کرد: بلاها و آزمایش‌هایی نیز در پیچ تند کمال و رشد ایجاد می‌شود و مثال آن بلاهایی است که بر پیامبران و اولیای الهی نازل شده است، به‌عنوان مثال حضرت مریم(س) دچار بلای عظیمی شدند، ایشان در خانه خود مشغول خلوت عبادت خداوند متعال بودند، وقتی به اذن خداوند متعال حامله می‌شوند به دلیل فشار سنگین بی‌آبرویی آرزوی می‌کند ای‌کاش پیش‌ازاین می‌مردم و به فراموشی سپرده می‌شدم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه خداوند متعال به میزانی که فرد به اوج نزدیک می‌شود، شدت امتحانات را پیچیده‌تر و به‌ظاهر سخت‌تر می‌کند تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) سه سال در شعب ابی‌طالب گرفتار شدند و درزمانی که قریش خسته شده بود خداوند متعال ابوطالب و حضرت خدیجه را از ایشان می‌گیرد، پس از ابوطالب نیز ابولهب به‌عنوان بزرگ قوم معرفی شد و در جریان توطئه قتل ایشان با کفار همدست بود و پیامبر اکرم(ص) به‌قدری تنها شدند که از مکه هجرت کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: یکی دیگر از امتحانات بسیار سخت و مرکب در نقطه‌های نزدیک به اوج گرفته شد این بود که حضرت ابراهیم هاجر و اسماعیل را در مکه تنها بگذارد و برود، پس از سال‌ها نیز به ایشان امر می‌شود که به نزد فرزند خود برو و سپس امر می‌شود که پسر خود را ذبح کن.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور عنوان کرد: پیام‌های قرآن پیرامون آزمایش‌های گرفته شده از اولیای الهی این است که خداوند متعال وقتی می‌‌خواهد کسی را به آخرین نقطه عنایت خود برساند او را با یک آزمایش پیش‌بینی نشده امتحان می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه این آزمایش ها در پیچ تند کمال و رشد صورت می‌گیرد تشریح کرد: خداوند متعال اراده کرده که این ملت به دلیل پیروزی بر آزمایش‌های الهی از دوره‌های غم گذر کند و یک آزمایش خاص برای مردم لازم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه خداوند متعال مردم ایران را با یک امر بزرگ آزمایش کرد اظهار کرد: تصور همگان این بود که ایران در یک خشک‌سالی مطلق و پایدار فرو می‌رود و تا چند هفته پیش از عید نوروز در همه نمازهای جمعه دعای نزول باران خوانده می‌شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه باران رحمت بزرگ خداوند متعال است بیان کرد: پیش‌ازاین سفره‌های آب زیرزمینی از 20 متر به حدود 320 متر عمق رسیده و کشور دچار بحران زیادی شده بود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور پیرامون چرایی آزمایش شدن با باران و جاری شدن سیل ابراز کرد: بنده معتقدم تمام مردم ایران باید روح انسانی و مودت در حادثه‌‌ای غیرقابل‌پیش‌بینی و گسترده نشان می‌‌دادند و در این جریان همه به میدان آمدند، همه مردم به میدان آمده و تلاش می‌کنند و تفاوتی میان شیعه و سنی، باحجاب و بی‌حجاب و همه اقشار در این همدلی و همراهی با یکدیگر نبود، این یک آزمایش بزرگی برای مردم ایران بود که نشان دهند همچون ید واحده هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به آیه «عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم» تصریح کرد: سیل علاوه بر مشکلات خیر کثیری را نیز به همراه داشت، این حادثه همانند آزمایش الهی تولد حضرت عیسی علاوه بر ناراحتی‌ها و مشکلات حضرت مریم، خیرات و عزت بسیاری را برای ما به همراه خواهد داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: همه مردم با وجود همه مشکلات اجازه دادند فرزندانشان با افتخار در کنار مردم سوریه، یمن و عراق بوده و مظلومان و مستضعفان را یاری کنند، کشوری که در این امتحانات پیروز شده امروز در نقطه ثمربخشی و نتیجه‌گیری قرار گرفته است، ما در آخرین گام‌های صبوری قرار داشته و باید منتظر نتایج و ثمرات صبر خود باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور عنوان کرد: ما باید چشم‌انداز امیدبخش الهی را برای مردم را تبیین کنیم، چشم‌انداز قرآنی ما این است که صبر در برابر بلایا رحمت و یاری خداوند متعال را برای ما به همراه خواهد داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تمام تلاش ما بر این است که زمینه را برای فعالیت با نشاط طلاب خواهر فراهم کنیم تشریح کرد: ده‌ها مسئله باید در حوزه‌ها حل شود تا بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم اما امروز توجه‌ ویژه خود را به مدرسه‌محوری قرار دادیم، جوشش فعالیت‌های ما باید به مدارس اختصاص پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور اظهار کرد: توجه به اقتضائات محیطی و اجازه به مدیران استانی و مدیران مدارس برای تدریس درس‌های اقتضائی از مصوبه‌های بسیار خوب و گام مهمی در شریک‌کردن مدارس در تصمیم‌گیری‌ها‌ است.

وی ادامه داد: برنامه‌ ما این است که پول را در اختیار هیئت‌امنای مدارس قرار دهیم تا هیئت‌امنا برای مدارس علمیه خواهران منابع پایدار ایجاد کنند و در این راستا تلاش ما بر این است که ده درصد از بودجه عمرانی حوزه‌های علمیه خواهران را به این کار اختصاص دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور مدرسه‌محوری یک شعار است و مهم عملیاتی کردن آن است بیان کرد: شعار و هدف دوم ما حل کردن مشکلات سطح دو است، ما مقطع سطح دوم حوزه علمیه خواهران را دچار مشکلات بسیار مهم می‌دانیم و برای رفع این مشکلات تمام توان خود را به کار می‌گیریم

ارسال نظرات