دانشجویان آتش به اختیار همچنان در خط مقدم جهاد/ از مطالبه گری تا کارآفرینی برای محرومیت‌زدایی

تلاش جهادگران بسیجی جمعیت دانشجویی امام حسین (ع) یزد برای زدودن غبار محرومیت از حاشیه شهر با کارآفرینی و مطالبه گری تخصصی تداوم دارد و این روزها، با راه‌اندازی پویش «سیل مهربانی» کمر همت به یاری سیل‌زدگان نیز بسته اند.
کد خبر: ۹۱۲۸۱۴۹
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، چند سالی است که نام دانشجویان بسیجی با اردوهای جهادی پیوند خورده و کمتر پیش می‌آید جایی صحبت از حضور نیروهای جهادگر و محرومیت‌زدایی باشد و در آن بین جهادگران دانشجو سهمی نداشته باشند.

با رشد کمی و کیفی گروه‌های جهادی دانشجویی در سال‌های اخیر، مجموعه و قرارگاه‌هایی به وجود آمدند تا فعالیت‌ها و اقدامات تخصصی‌تر، مداوم و با برنامه‌ریزی بهتر باشد.

جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) یزد نیز یکی از همین مجموعه‌هاست که توسط دانشجویان جهادگر یزدی ایجادشده و به‌طور ویژه به مسئله حاشیه‌نشینی و محرومیت‌ها و معضلات حاشیه شهر توجه دارد، در این مجال با فعالیت‌های دانشجویان در این مجموعه بیشتر آشنا می‌شویم.

اسماعیل زارع دبیر جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) استان یزد در گفتگو با خبرنگار بسیج دانشجویی با اشاره به فعالیت‌های متنوع این جمعیت دانشجویی، هدف از تشکیل این مجموعه را ایفای نقش مؤثر در رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در حاشیه شهر عنوان کرد و افزود: انجام امور خیریه‌ای توسط شبکه‌ای از گروه‌های جهادی و تشکل‌های دانشجویی نیز موردتوجه این جمعیت است.

زارع با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی، عنوان کرد: نقش‌آفرینی دانشجویان و گروه‌های جهادی در کنار سایر نیروهای مردمی باعث شنیده شدن صدای محرومین و مطالبه گری خواسته‌های آن‌ها از زبان عدالت‌جویانه این قشر خواهد شد.

دبیر جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) یزد با یادآوری تجربیات و سابقه‌ی مؤثر دانشجویان جهادگر در مناطق محروم و روستایی، بیان داشت: فعالیت این گروه‌ها در محیط‌های شهری و حاشیه کلان‌شهرها فصل نوینی از نقش‌آفرینی دانشجویان در عرصه‌های جهادی و اجتماعی و گسترش دامنه‌ی مشارکت‌های مردمی است.

از اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانواده تا اجرای برنامه‌های آموزشی و مهارت افزایی

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این جهادگران دانشجو در محله‌ی حسن‌آباد در ماه‌های گذشته، افزود: ارائه خدمات سلامت، روانشناسی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی در قالب طرح مهرو ماه در مدارس این منطقه ازجمله این فعالیت‌ها بود که با استقبال و نتایج مطلوبی نیز همراه شد.

زارع همچنین به فعالیت‌های این گروه برای جذب کمک‌های خیری و همکاری با سایر سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط در راستای محرومیت‌زدایی اشاره کرد و یادآور شد: دریکی از این همکاری‌ها و پیگیری‌ها، با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای اشتغال‌زایی در حاشیه شهر کارگاه قالیبافی برای تعدادی از زنان سرپرست در هفته گذشته در منطقه حسن‌آباد ایجاد شد.

این دانشجوی جهادگر اضافه کرد: در ذیل جمعیت کارگروه‌های تخصصی شکل‌گرفته که ازجمله‌ی آن ها کارگروه اقتصادی است که وظیفه‌ی حمایت از ایجاد کسب‌وکار و افراد جامعه هدف را دارا می باشد.

دبیر جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) یزد خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های مهارت افزایی و آموزشی نیز از دیگر برنامه‌های اجراشده در این مدت بوده که هم مورد استقبال قرار گرفت و هم مؤثر واقع شد.

جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان با راه‌اندازی پویش سیل مهربانی

علی حداد زاده از اعضای این جمعیت نیز با اشاره به اینکه چنین گروه‌ها و مجموعه‌هایی در برهه‌های موردنیاز به خدمت‌رسانی فوری نیز می‌توانند مؤثر واقع شوند، یادآور شد: اعضای این جمعت از روزهای اول وقوع سیل در کشور به جمع‌آوری کمک‌ها مردمی و تهیه اقلام موردنیاز مشغول شدند.

وی با اشاره به اینکه به این منظور پویش سیل مهربانی جهت جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی در سطح دانشگاه‌های استان راه‌اندازی شد، افزود: 2 غرفه نیز با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در میدان‌های امام حسین (ع) و جانباز در سطح شهر یزد برپاشده که فعالیت آن‌ها تداوم خواهد داشت.

حداد زاده خاطرنشان کرد: خیرین و علاقه‌مندان به همکاری با این جمعیت می‌توانند به کانال اطلاع‌رسانی جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) یزد به نشانی @j_imamhasan_yazd در پیام‌رسان‌های داخلی مراجعه کنند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار