نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار جمعی از مادران شهدا، بانوان فرهیخته، مدیران و مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی استان با وی، اظهارداشت: بانوان حافظان خاکریزهای اعتقادی خانواده ها هستند.
کد خبر: ۹۱۲۸۱۷۴
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: مسئولیت پذیری بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه ما ارزش های دینی را احیا کرد و نقش آفرینی آن ها در صحنه های مختلف موجب شد که زنان جامعه اسلامی حافظ خاکریزهای اعتقادی خانواده ها باشند.

وی با بیان اینکه نقش و اثرگذاری زنان در جامعه و تربیت جوانان انقلابی، جهاد در راه خدا است، گفت: بانوان کشور ما همواره دوشادوش مردان در عرصه های مختلف فعالیت های اثر گذار دارند و با الهام از فرهنگ انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی حضور دارند.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران الگوی نوینی از زن را بر اساس آموزه‌های اسلامی ارائه کرده است که در آن بانوان در منزل و خارج از آن به عنوان انسان‌هایی تاثیرگذار مطرح هستند.
امام جمعه تبریز در ادامه به نقش زنان در دفاع مقدس پرداخت و گفت: با شروع جنگ، زنان در همان ماه های آغازین دفاع مقدس درخطوط مقدم جنگ در چند قدمی دشمن علاوه بر کار امدادی و تشویق رزمندگان، گاهی نیز با اسلحه با دشمن می جنگیدند.
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس زنان در پشت جبهه خدمات ارزنده ای ارائه می کردند، افزود: در دوران دفاع مقدس و پس از آن در سازندگی نقش بانوان ایران اسلامی همواره پررنگ و تاثیر گذار بوده است.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: امروزه با توجه به حضور زنان در عرصه های مختلف مديريتی و تربيتی كشور و در ادامه نقش ارزنده آنان در تحكيم بنيان خانواده، تربيت فرزندان صالح و با ايمان، می توان از آنها به عنوان سرمشق و الگوی زنان جهان یاد کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان گفت: کشور ما نیازمند یک تحرک است تا از توان و انرژی جوانان متخصص این مرز و بوم در کنار بهره مندی از تجارب پیشکسوتان در میدان عمل استفاده کنیم.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه مجاهدت و خط شکنی جوانان در همه عرصه های علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دفاع از ناموس و خاک پیشران اهداف انقلاب اسلامی است، ادامه داد: یکی از ترفند های دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی نا امید کردن جوانان نسبت به آینده است اما جوانان ما با ایمان راسخ به آرمان های انقلاب در میدان های مختلف نقش آفرینی می کنند.
وی داشتن آگاهی سیاسی و بصیرت دینی و همچنین اعتقاد داشتن به استقلال فکری، فرهنگی و اقتصادی را از ویژگی های جوان ایرانی برشمرد و گفت: دشمنان هر چقدر هم با حرکت های احمقانه خود تلاش کنند که وحدت ملی ما را مورد حمله قرار دهند باز هم جوانان آگاه و دشمن شناس ایرانی با یکپارچگی نقش های آنها را نقش برآب خواهند کرد.
در ابتدای این دیدار صادقزاده، مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی و دو نفر از فعالان اجتماعی و کارآفرین ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام گرفته به بیان نکته نظرات خود پیرامون مسائل و موضوعات مربوط به حوزه زنان پرداختند.

ارسال نظرات