مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد از تصویب مطالعات اجرای ۴۱۱ طرح هادی روستایی در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۸۲۴۶
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، «علیرضا قربانیان» صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران یزد که به مناسبت 21 فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران برگزار شد اظهار داشت: بنیاد مسکن جزو نخستین نهادهای عمرانی و سازندگی انقلاب بود که هدف از ایجاد آن سرپناه برای مستضعفین و محرومین است.
وی با اشاره به اینکه سابقه فعالیت بنیاد نزدیک به 40 سال است گفت: فعالیت بنیاد مسکن در چهار حوزه معاونتی است که یک حوزه آن پشتیبانی و سه حوزه آن مربوط به بخش اجرایی است.
قربانیان مهمترین بخش بنیاد را مرتبط با معاونت امور روستایی دانست و گفت‌: عمران و توسعه روستاها در استان یزد پیشتاز بوده و تاکنون بالغ 260 روستا کار اجرای طرح هادی را انجام دادند.
وی افزود: مطالعات طرح هادی 411 روستا نیز مصوب شده که باید در افق 10 سال به اجرا در آید که در سال 97 در 75 روستا طرح هادی ورود پیدا کرده و بالغ بر سه و نیم میلیارد تومان اعتبار آن بوده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد یکی از فعالیت عمران روستایی بنیاد مسکن واگذاری زمین روستایی دانست و عنوان کرد: بنیاد مسکن در 40 سال گذشته تا کنون 15 هزار و 500 قطعه زمین روستایی به متقاضیان واگذار کرده است.
وی افزود: در سال 97 بالغ بر هزار و 100 قطعه زمین از منابع طبیعی به متقاضیان در اولویت اول بومی و اولویت دوم غیر بومی واگذار شده است.
قربانیان با اشاره به اینکه تاکنون 55 هزار جلد سند روستایی که 50 هزار مربوط به روستاها و پنج هزار مربوط به شهرهای زیر 25 هزار خانوار است صادر شده گفت: با هماهنگی سازمان ثبت اسناد 1200 جلد سند روستایی و 300 جلد سند شهرهای زیر 25 هزار خانوار در سال 97 صادر شده است.
وی یکی از فعالیت‌ها در حوزه عمران روستایی را طرح بافت‌های با ارزش در روستاها دانست و افزود: هدف از اجرای این طرح حفاظت احیا و مرمت بافت‌ها است و تاکنون در هشت روستا از جمله فهرج اسلامیه خرانق توران پشت انجام شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد یکی از وظایف معاونت مسکن روستایی را ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی دانست و افزود: به منظور کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی با رعایت اصول فنی و ملی، عدم ساخت بنا در مسیر سیلاب‌ها، رعایت حریم و بستر رودخانه‌ها در حوزه‌های شهری و روستایی است.
وی با اشاره به اینکه در چهل سال اخیر بالغ بر 26 هزار فقره تسهیلات مقاوم‌سازی پرداخت شده است افزود: در سال 97 بالغ بر 1300 واحد با تسهیلات 25 میلیون تومان پرداخت شده است .
وی افزود: 370 واحد مسکونی روستایی در سه الی چهار سال اخیر به متقاضیانی که توانایی ساخت نداشتند با تسهیلات مقاوم سازی انجام شده است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات