سرهنگ صادقیان معاون مهندسی سپاه الغدیر یزد با بیان به همت نیروی های اعزامی سپاه الغدیربه مناطق سیل زده گفت: هویزه و ۷۰ روستای تابعه آن با ساخت بیش از چهارکیلومتر خاکریز توسط معاونت مهندسی سپاه یزد در برابر سیل بیمه شدند.
کد خبر: ۹۱۲۸۲۵۲
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، معاون مهندسی سپاه الغدیر یزد با اشاره به اقدامات این واحد در منطقه سیل‌زده هویزه، گفت: هویزه و ۷۰ روستای تابعه آن با ساخت بیش از چهارکیلومتر خاکریز توسط معاونت مهندسی سپاه یزد در برابر سیل بیمه شدند.
سرهنگ «محمود صادقیان» با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور مهارت سیل در شهرستان هویزه، افزود: بعد از ابلاغ مأموریت از طرف فرمانده سپاه الغدیر برای حضور در این منطقه، معاونت مهندسی سپاه یزد به همراه جانشین فرماندهی، معاون عملیات و مسئول بسیج سازندگی به استان خوزستان اعزام اقدامات لازم برای بررسی دقیق شرایط سیل انجام شده است.
به گفته وی، بعد از توجیه منطقه و بازدید میدانی، دستگاه‌های بیل میکانیکی، لودر و بلدوزر، کمرشکن و تجهیزات مورد نیاز متعدد توسط تیپ ۱۸ الغدیر تأمین و برای نجات شهر هویزه از سیل به این استان خوزستان منتقل شدند.
معاون مهندسی سپاه الغدیر استان یزد در ادامه گفت: ایجاد چهار سیل بند، تقویت سیل بند‌های موجود و ایجاد خاکریز‌های متعدد در شهرستان هویزه و روستا‌های تابعه درگیر سیل از جمله اقدامات انجام شده واحد مهندسی سپاه الغدیر در استان خوزستان است.
سرهنگ صادقیان با بیان این‌که ارتفاع هر سیل بند و خاکریز ایجاد شده حدود چهار متر است، تصریح کرد: تاکنون بیش از پنج کیلومتر سیل بند و خاکریز مستحکم برای مقابله با سیل و نجات هویزه توسط معاونت مهندسی سپاه یزد ایجاد شده است.
معاون مهندسی سپاه الغدیر ادامه داد: شهر رفیَع از توابع شهرستان هویزه و در معرض شدید سیل از سوی آب‌های موجود در هورالعظیم بوده و وجود چهار هزار نفر جمعیت حساسیت نجات این شهر در برابر سیل را چند برابر کرده است.
وی کشاورزی و دامداری را از جمله مشاغل مردم شهرستان هویزه دانست و بیان کرد: حمل و جابجایی احشام مردم این منطقه سخت است، ولی خوشبختانه تاکنون شهر رفیَع و روستای گبان با ساخت خاکریز‌های مستحکم از خطر ورود سیل نجات پیدا کرده اند.
معاون مهندسی سپاه الغدیر در پایان ایجاد ژئوتکس برای جلوگیری از خوردگی خاکریز‌های جدید را یکی دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار دانست و گفت: ژئوتکس لایه‌های موکتی شکلی هستند که برای مقابله با موج و تخریب سیل بند استفاه می‌شوند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات