در مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی فاز سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری مطرح شد؛

نقش اثرگذار خیرین سلامت در ارتقای سلامت جامعه/تغيير سبک زندگی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت : کمک خیرین در بخش سلامت و به ویژه در راه اندازی فاز دوم و سوم بیمارستان ایت الله خوانساری نقش موثری در سلامت جامعه و رفع نیازهای درمانی استان دارد.
کد خبر: ۹۱۲۸۲۷۷
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله دری نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: کمک خیرین در بخش سلامت و به ویژه در راه اندازی فاز دوم و سوم بیمارستان ایت الله خوانساری نقش موثری در سلامت جامعه و رفع نیازهای درمانی استان دارد.

وی افزود: بیمارستان ایت الله خوانساری، قطب درمان سرطان در غرب کشور است و این موضوع نیاز دارد که بروزترین و پیشرفته ترین دستگاه ها در این بیمارستان به کار گرفته شود.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: فاز قدیمی بیمارستان و فاز دوم نیز به کمک خیرین با بهترین امکانات و تجهیزات به بهره برداری رسید و انتظار می رود خیرین با مساعدت در ساخت فاز سوم بیمارستان نیز گام های موثری بردارند .

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در بخش مراقبت های بهداشتی اولیه، خود مراقبتی ارزان تر و در عوض اثربخشی بیشتری به همراه خواهد داشت، خدمات و مراقبت های بهداشت اولیه در تمام مراکز درمانی کشور باید به عنوان یک موضوع مهم در نظر گرفته شود.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: هزینه‌های درمان سربار و کمرشکن است که در این رابطه با تقویت امور می‌توان پیشگیری را انجام داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک:

تغيير سبک زندگی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه بیان داشت : میزان ابتلا به سرطان در استان مرکزی بین 115 تا 120 نفر در هر 100 هزار نفر است که نرم کشوری آن 150 نفر در هر 100 هزار نفر هست.

وی ، آلودگی هوا، مصرف دخانیات و قلیان و فست فودها را از مهمترین عوامل ابتلا به سرطان عنوان کرد و افزود: با آموزش و رعایت نکات بهداشتی می توان از ابتلا به سرطان پیشگیری کرد.

در این مراسم بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی و بخش تشخیص زودهنگام سرطان و انبار داروئی و تجهیزات این بیمارستان نیز به بهره برداری رسید. 

 

ارسال نظرات