فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل تیپ ۴۰ متحرک ارتش برای حضور در صحنه حوادث غیرمترقبه و خدمت‌رسانی به مردم خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۸۳۴۴
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
آمادگی تیپ ۴۰ ارتش برای حضور در مناطق سیل‌زده‌؛ ۱۰ هزار ‌ارتشی در مناطق سیل‌زده ‌خدمت‌رسانی می‌کنند‌
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ محمود سلیمانیان در نشست مشترک با اصحاب رسانه اظهار داشت: تیپ ۴۰ ارتش با سابقه فعالیت نزدیک به ۴۰ دهه از آمادگی کامل برخوردار است و در طول فعالیت خود اثبات کرده خدمت رسانی به مردم را مسئولیت خطیر خود می‌داند.

وی با بیان اینکه ارتش همواره در صحنه و در کنار مردم است، افزود: در شرایطی که دشمنان با ترفند‌های مختلف که نمونه آن در اقدام محکوم ترامپ مشاهده شد، به دنبال ضربه به نظام هستند، ارتش در کنار مردم و سایر نیرو‌ها از جمله سپاه پاسداران است و در دفاع از ارکان کشور و نظام از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت‌های ارتش در دفاع مقدس افزود: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و در ادامه جنگ تحمیلی ارتش تیپ ۴۰ حضور فعال داشته و در دفاع از ارکان کشور ایثارگری ستودنی دارد.

وی با اشاره به شکل‌گیری تیپ ۴۰ در سال ۱۳۶۰ تصریح کرد: تیپ ۴۰ در ۱۲ عملیات جنگی حضور داشته و نتیجه آن تقدیم ۱۶۰۳ شهید است که بیانگر ایفای نقش و توجه به رسالت این ارتش در عملیات مختلف است.

سلیمانیان به نقش کلیدی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی با درایت رهبر معظم انقلاب در جنگ تحمیلی ۵۰ هزار شهید، ۲۵۰ هزار جانباز و ۲۶ هزار آزاده را تقدیم انقلاب کرده و توانسته در تمامی عملیات جنگی حضور به موقع داشته باشد.

فرمانده تیپ ۴۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران به خدمات ارتش در سال‌های بعد اشاره و اظهار کرد: به ویژه در خوداتکایی کشور به سلاح‌های جنگی، نیرو‌های ارتش نقش موثری داشته اند که می‌توان به تولید سلاح‌های جنگی مختلف از جنگنده‌های آذرخش و صاعقه نام برد.

وی نقش امروز ارتش را آمادگی با هر حادثه غیر مترقبه عنوان کرد و گفت: در صورت بروز حادثه ارتش می‌تواند در کمترین زمان حضور یابد که نمونه آن در حادثه زلزله سرپل ذهاب و سیل گلستان و خوزستان است.

سلیمانیان بیان کرد: استقرار قرارگاه ارتش در مناطق سیل‌زده کشور گویای توانمندی ارتش است و در وضعیت کنونی ۱۰ هزار نیروی ارتشی در خرم آباد و سایر مناطق سیل زده خدمت رسانی می‌کنند.

وی با تاکید به سابقه خدمت رسانی ارتش و انجام ۷۰۰ پرواز جهت جابه جایی مجروحان و اقلام امدادی در سرپل ذهاب اظهار کرد: با توجه به عدم اعلام نیاز، فعلا نیرویی از استان اردبیل به مناطق سیل‌زده اعزام نشده است.

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد طرح انتقال پادگان اردبیل افزود: ما موافق طرح انتقال هستیم، اما چند و، چون اجرا و تحویل مکان فعلی، فعلا مشخص نیست و با تصمیم گیری مسئولان استان روند آن مشخص خواهد شد.

سلیمانیان در خصوص جذب نیرو در ارتش تیپ ۴۰ نیز گفت: سال گذشته ۳۳۶ نفر وارد دانشکده افسری شدند و امسال هم به زودی اطلاعیه نحوه جذب نیرو صادر می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم متنوع به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مراسم رژه ارتش، دیدار با مسئولان استانی و اعزام پزشکان به مناطق محروم از شاخص‌ترین برنامه‌ها است.
 
فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی پیاده ارتش جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در قراردادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی نیز اظهار کرد: آمریکا در منطقه ۴۰ است که شکست خورده و هزینه‌های بسیار سنگینی داده است که این هزینه‌ها بر ملت آمریکا تحمیل شده است و حالا برای فرار از مسئولیت نام سپاه پیش کشیده‌اند تا خود را از فشار حملات مردم آمریکا و جهان فرار کنند اما این مهم هیچ تاثیری در فعالیت و اقدامات سپاه و ما نخواهد داشت.

وی افزود: همچون تمامی نهادهای کشور و مردم غیور ایران زمین، دوشادوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم و از آنان پشتیبانی خواهیم کرد، نیروهای مسلح سه گانه هستند اما تحت یک فرماندهی و زیر پرچم هدایت و فرماندهی عالمانه رهبری قرار دارند؛ لباس ما سه رنگ متفاوت دارد اما اهداف و قلب‌های ما همه به سوی یک هدف واحد است.

ارسال نظرات