خبرهای داغ:
اجتماع بزرگ خادمان افتخاری مسجد مقدس جمکران برگزار و از نرم افزار هادی ویژه خادمان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۲۸۳۴۷
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، اجتماع بزرگ خادمان افتخاری مسجد مقدس جمکران عصر امروز با حضور خادمان و مسئولان این مکان مقدس در شبستان کربلا برگزار شد.

مسئول امور اداری مرکز خادمین در این مراسم با اشاره به قدردان بودن خدمت در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: در جلسه‌ای که در محضر مقام معظم رهبری بودیم ایشان فرمودند: نعمت خدمت در این مکان مقدس را قدردان باشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی با بیان اینکه خیلی از افراد علاقه خدمت در مسجد مقدس جمکران داشته، ولی توفیق خدمت نصیبشان نمی‌شود، ابراز کرد: هرکسی متوجه خادمی ما در این مکان مقدس شده مارا منتصب به امام زمان (عج) می‌کند که توفیقی از این بالاتر نبوده که تداعی‌کننده امام عصر (عج) برای مردم باشیم.

وی اخلاق را نخستین لازمه خادمی دانست و افزود: در کنار اخلاق، خادمان باید منظم باشند و در این ایام همه خادمان باید لباس مصوب به تن داشته باشند و از کارت شناسایی استفاده کنند.

مسئول امور اداری مرکز خادمین افتخاری به حضور پنج هزار خادم برادر در مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: خادمان از قسمت‌های مختلف مسجد از جمله مراکز خدماتی، رفاهی، پزشکی و ... مطلع بوده تا بتوانند اطلاع‌رسانی درستی به زوار داشته باشند.

تلاش مسجد مقدس جمکران برای بهره‌مندی بیشتر از خادمان افتخاری

معاون برنامه‌ریزی مسجد مقدس جمکران نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت خدمت در اماکن مقدس به ویژه مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: خدمت در مسجد سابقه تاریخی دارد و نخستین خادم مسجد حضرت ابراهیم (ع) بود که این خادمی برای خادمان افتخار است.

هاشمیان با بیان اینکه استفاده بیشتر از خادمان افتخاری از برنامه‌های گام دوم در مسجد مقدس جمکران است، ابراز کرد: رویکرد مسجد در برنامه‌ریزی‌های آتی بهره‌مندی بیشتر و جذب مشارکت بیشتر خادمان افتخاری برای مسجد مقدس جمکران است.

معاون برنامه‌ریزی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: هر مجموعه، شهر و نهاد در کشور دچار مشکل شود دست به دامان نیرو‌های افتخاری و خدوم می‌رود و همیشه نیرو‌های جهادی در صف نخست خدمتگزاری بوده‌اند.

وی حضور فعال نیرو‌های جهادی در سیل اخیر در کشور را موردتوجه قرار داد و گفت: نیرو‌های جهادی و بسیجی در سیل اخیر حضوری فعال و کوشا داشته‌اند و شرایط در این مناطق توسط آنان اداره می‌شود.

هاشمیان با اشاره به رونمایی از نرم‌افزار هادی ویژه خادمان برای راهنمایی هرچه بیشتر زائران تصریح کرد: ایجاد این نرم‌افزار گوشه‌ای از خدمات مرکز خادمان افتخاری مسجد بوده که در آینده به دنبال استفاده بیشتر از این ظرفیت هستیم.

رونمایی از نرم‌افزار "هادی" ویژه خادمان مسجد مقدس جمکران

نرم‌افزار "هادی" ویژه خادمان مسجد مقدس جمکران برای راهنمایی زوار همزمان با ایام نیمه شعبان در این مراسم رونمایی شد.

اقدامات تولید این نرم‌افزار از بهمن سال گذشته آغاز شده است و از طریق مختلف در اختیار خادمان برای راهنمای زائرین در طول سال و ایام نیمه شعبان قرار خواهد گرفت.

این نرم‌افزار به صورت دو زبان فارسی و عربی آماده‌شده است که در آینده دو زبان اردو و انگلیسی نیز به این نرم‌افزار اضافه خواهد شد.

مواردی مانند تاریخچه و نقشه‌های مسجد مقدس جمکران، تماس‌های داخلی و ضروری این مکان، نذورات، راهنمایی، آموزش خادمی، پشتیبانی، درباره ما و ... در این نرم‌افزار برای خادمان پیش‌بینی‌شده است.

یکی از نکات مهم این نرم‌افزار وجود زبانه زبانیار برای راهنمایی زوار شامل احوال‌پرسی، معرفی اماکن عمومی و معرفی مسجد بوده که به زبان فارسی و عربی برای ارتباط خادمان با زوار در نظر گرفته‌شده است.

مرکز خادمان افتخاری مسجد مقدس جمکران در نظر دارد در آینده از نرم‌افزار زائران نیز رونمایی کند

مداحی برادر زمانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها