خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: همه ما مدیون طلاب جوان و عزیز و انقلابی و گروه‌های تبلیغی و جهادی و جوانان عزیز حوزه و کشور و مدیران جهادی حوزه و نهاد‌های فعال و شرمسار ملت رشید ایران و سیل زدگان رنج دیده و مقاوم هستیم و باید دعاگو باشیم و همه تا پایان بحران در صحنه امداد و کمک آماده بمانیم.
کد خبر: ۹۱۲۸۳۵۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، پس از وقوع سیل در برخی استان‌های کشور به ویژه، گلستان، مازندران، لرستان، فارس (شیراز) و خوزستان، طلاب و روحانیون براساس احساس تکلیف، از همان ساعات اولیه این حادثه تلخ، بصورت جهادی و با روحیه بسیجی وارد میدان امداد رسانی به سیل زدگان شدند.

طلاب و روحانیون جهادی در مناطق سیل زده، علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و مشاوره‌ای و تلاش برای تسکین آلام مردم، به توزیع غذا و مایحتاج سیل زدگان، نجات مردم گرفتار در سیل، لایروبی معابر شهری و روستایی و منازل مردم سیل زده، و ... می‌پردازند و همچون همیشه، جلوه‌های زیبایی از همدردی روحانیت با مردم و در کنار آنان بودن را خلق کرده اند.

این روز‌ها کوچه پس کوچه‌های شهر‌های سیل زده مملو از حضور روحانیون جوان و انقلابی است که همانند دوران دفاع مقدس، با اخلاص، صداقت و وفاداری و بی تکلف به کمک مردم آمده اند تا غمخوار و مددکار آنان در سختی‌ها و مشکلات باشند و مردمی بودن را تفسیر کنند.

بر اساس اعلام نماینده، ولی فقیه در استان لرستان و مدیر حوزه علمیه استان، قریب به ۴ هزار طلبه و روحانی در مناطق سیل زده به یاری سیل زدگان شتافته اند و تا حل کامل مشکلات، در کنار آسیب دیدگان از سیل خواهند بود. این آمار جدای از حضور جهادگران بی ادعای حوزوی در دیگر استان‌های سیل زده است.

البته صد‌ها طلبه و روحانی از سراسر کشور هم ثبت نام کرده و در نوبت اعزام به مناطق سیل زده و یاری رسانی به هموطنان عزیز آسیب دیده از سیل هستند و منتظرند تا بار سفر ببندند و در جهاد خدمت رسانی به مردم شرکت کنند.

طلاب و روحانیون جهادی در مناطق سیل زده از هیچ تلاشی برای کاهش مشکلات سیل زدگان کوتاهی نکرده و نمی‌کنند و تلاش دارند تا امید به زندگی و آینده‌ای روشن را در دل مردم زنده کنند.

علما، مدیران و شخصیت‌های حوزوی نیز تا کنون حضوری جدی در مناطق سیل زده داشته و از نزدیک امدادرسانی به سیل زدگان را دنبال کرده اند.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، علاوه بر صدور ۲ نامه رسمی، در سفر‌های جداگانه به استان‌های گلستان و لرستان رفت و روزانه امور مربوط به سیل زدگان را دنبال می‌کند.



در همین راستا حجت الاسلام دهقان نماینده طلاب کهگیلویه طی نامه‌ای به آیت الله اعرافی نوشت: سلام علیکم، از مدیربت خوب حضرتعالی و تلاش همه دوستان در مناطق سیل زده تشکر وقدردانی میشود باعث افتخار بود.



آیت الله اعرافی نیز در پاسخ به این نماینده طلاب نوشت:

جناب مستطاب آقای دهقان دام توفیقه و مجده

با سلام و تحیات

همه ما مدیون طلاب جوان و عزیز و انقلابی و گروه‌های تبلیغی و جهادی و جوانان عزیز حوزه و کشور و مدیران جهادی حوزه و نهاد‌های فعال و شرمسار ملت رشید ایران و سیل زدگان رنج دیده و مقاوم هستیم و باید دعاگو باشیم و همه تا پایان بحران در صحنه امداد و کمک آماده بمانیم.

با سپاس

اعرافی
ارسال نظرات