خبرهای داغ:

اقدامات شبانه روزی سپاه و بسیج در مناطق سیل زده شهرستان شادگان

با توجه به شرایط جوی و طغیان آب رودخانه ها و سدها و ایجاد سیل، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شادگان اقدامات صورت گرفته توسط سپاه و بسیج را شرح داد.
کد خبر: ۹۱۲۸۳۸۵
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان در شادگان؛ سرهنگ حسین خنافره فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شادگان در خصوص اقدامات صورت گرفته بیان کرد: در این زمینه قرارگاه امام علی(ع) شهرستان شادگان در رابطه با کنترل و جلوگیری از سیل را فعال و کمیته های مختلفی در سپاه راه اندازی و همچنین در ستاد بحران شهرستان فعالیت مستمر داشتیم.

ایشان در ادامه به وضعیت روستاهای شادگان اشاراتی داشتند و گفتند: این شهرستان در حوزه آبریز رودخانه کارون و جراحی است و دارای تالاب بین المللی است که از چندین نقطه آب رودخانه کارون به آن وارد میشود و همچنین تعداد کثیری از دهستانها یا رودخانه های بخش مرکزی جفال و حسینی و خنافره در حاشیه تالاب قرار دارند و اکنون بعلت افزایش و طغیان آب رودخانه ها حدود ۸ روستای دارخوین، ۳روستای حسینی و ۲۰ روستای دیگر در معرض خطر سیل هستند.

سرهنگ خنافره افزودند: خدا را شاکریم که مسئولین شهرستان و ادارات و دستگاه های دولتی و سپاه و بسیج کشوری و استانی پا به پای مردم که حضور و فعالیت آنها در این عرصه رشد چشمگیری داشته در حال کمک رسانی هستند.

ایشان به اقدامات سپاه در این زمینه اشاراتی داشتند و گفتند: از اقدامات صورت گرفته می توان به وارد کردن ۸ دستگاه سنگین، استقرار ۴ قایق، استفاده از توان حدود ۲۰۰۰ بسیجی در کار تهیه سیل بند و کمک به مردم، استقرار شبانه روزی در جهت تامین امنیت منازل سیل زدگان، فعالیت های فرهنگی در اردوگاه سیل زدگان توسط بسیج طلاب- بسیج هنرمندان- بسیج مداحان و... ، تهیه و توزیع ۳۰۰۰ پرس غذا میان حاضرین در اردوگاه و مناطق سیل زده اشاراتی داشت و گفتند: به طور کلی بسیج و کادر ناحیه در شهرستان جهت تامین مایحتاج مردم در اردوگاه ها و همچنین اشراف اطلاعاتی و یا رسد اوضاع سیلاب به صورت مستمر در حال انجام است.

وی در پایان اظهار داشت: امید است انشاءالله با حضور و فعالیت نیروهای بسیجی و جهادی و مردمی بتوانیم سیل آب را کنترل و هر چه سریعتر آرامش را به مردم هدیه کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار