آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی ضمن تقدیر از طرح «یک مسجد، یک خانه» گفت: امیدواریم اهالی هرمسجد متعهد شوند یک خانه بسازند و مشکلات کاهش یابد؛ اگرنه بخواهیم باپول دولت این کارها صورت گیرد به آسانی امکان‌پذیر نیست.
کد خبر: ۹۱۲۸۵۳۲
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

به گزارش  خبرگزاری بسیج، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با بیان اینکه هنوز مشکلات سیل زدگان باقی است اظهار کرد: باید از کسانی که واقعا به میدان آمدند تشکر کنیم؛ جوانان، طلاب و فضلا به میدان آمدند و درخشیدند و خدمت کردند به سهم خودم از این تلاش تشکر می‌کنم.

 

وی با اشاره به اینکه گروهی 50 نفری از حوزویان به مناطق سیل زده اعزام شده و 70 میلیون تومان نیز برای هزینه کردن در اختیار آنها قرار گرفته است افزود: تاکنون 410 میلیون تومان در این زمینه اختصاص داده ایم تا کمکی به سیل زدگان شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه انگیزه این خدمات احساسات مذهبی است، گفت: اینجاست که مشخص می‌شود در چنین بلا و حادثه ای تذکرات انسان دوستانه کم اثر است بلکه تذکرات دینی موثر است و چقدر خیانت می‌کنند کسانی که مبانی مذهبی را در مردم تضعیف می‌کنند.

وی یادآور شد: خدمات اولیه به مقدار زیاد به سیل زدگان ارائه شده است ولی در اینجا دو مسئله مهم است؛ مسئله نخست مسکن است و باید به سیل زدگان مسکن واگذار شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به طرح «هر مسجد، یک خانه» گفت: این پیشنهاد خوب است و امیدواریم که اهالی دست به دست هم دهند و هر مسجد متعهد شود که یک خانه بسازند وگرنه بخواهیم با پول دولت این کارها صورت گیرد به آسانی امکان پذیر نیست.

وی یادآور شد: نکته دیگر این است که برای خانه‌های سابق زیاد هزینه نکنند چراکه فایده‌ای ندارد و خانه ای که در حاشیه رودخانه است بازهم سیل بیاید همان مشکلات تکرار می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خشکسالی‌های اخیر مردم را غافلگیر کرد و مردم در حاشیه و بعضعا مسیر رودخانه ها خانه ساختند گفت: باید به فکر آینده بود و خانه‌ها به صورت اساسی در مکان‌هایی امن ساخته شود.

ارسال نظرات