خبرهای داغ:
سپاه و بسیج از ابتدایی ترین ساعت ممکن جهت امداد رسانی وارد مناطق سیل زده بخش دستگردان شده است.
کد خبر: ۹۱۲۸۵۷۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ، بارش باران از صبح روز 25 فروردین در بخش دستگردان طبس آغاز شد و بعدازظهر همان روز شاهد وقوع سیلاب بودیم، از لحظات اولیه وقوع سیل بروز خسارات در این منطقه را منجر شد.

 در برخی از نقاط بارندگی به حدی زیاد بود که به حدود 100 میلی‌متر رسید و وسعت زیادی از منطقه زیر آب رفت. سرعت سیل در بخش دستگردان بسیار وحشتناک بود و تقریبا در ساعات اولیه بارندگی، بسیاری از زیرساخت‌ها از بین رفت و چیزی به اسم جاده، مزرعه و باغ در این منطقه باقی نماند.

 همچنین عصر روز یکشنبه یک اتوبوس در محور عشق آباد ـ بردسکن در این مسیر واژگون شد اما خوشبختانه مسافران اتوبوس با کمک مردمی، بسیج، سپاه و هلال‌احمر نجات پیدا کردند.

 تخریب 30 منزل مسکونی در 8روستا، راه های مواصلاتی ،  زمین های کشاورزی ، آغول گوسفندان و آسیب دیدگی 90 درصد سایر منازل و نشست زمین  از خسارات ناشی از سیل در این بخش است.

سپاه و آستان قدس پیشتاز در خدمت رسانی در مناطق سیل زده بخش دستگردان

متاسفانه بیش از ۹۰ درصد منازل در دهستان یخاب خسارت دیده و نیاز به تعمیر دارد و حدود 30 واحد از منازل مردم در روستاهای مختلف تخریب شده و وسایل زندگی آنها زیر آوار مانده است که این منازل در روستاهای سمبا، پده بید، سربالا، زبرکوه می باشند .

 سپاه از ابتدایی ترین ساعت ممکن جهت امداد رسانی وارد مناطق سیل زده بخش دستگردان شده است.

سرهنگ رمضانعلی فرحبخش ثانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس و تعدادی از بسیجیان در قالب گروه های جهادی ، به همراه دکتر ذاکران، نمایندگان آستان قدس رضوی ازدهستان یخاب بخش دستگردان عشق آباد طبس از جمله روستاهای سمبا، پده بید، سربالا، منطقه عشایری چاه پوزه ، قرچه و زبرکوه بازدید و مشکلات و خسارتها را جهت تسریع در کمک رسانی و اعزام سایر گروه های جهادی و خسارات ناشی از سیل را بررسی کردند.

سپاه و آستان قدس پیشتاز در خدمت رسانی در مناطق سیل زده بخش دستگردان

 

تخریب وقطع راه های ارتباطی جاده های بسیاری از روستایی دهستان یخاب بخش دستگردان از دیگر خسارت ها در این منطقه می توان نام برد که برآورد خسارت ها برای ایجاد راه ارتباطی به مناطق سیل زده صورت گرفت.

در حاشیه این بازدید بسته های حمایتی و تبرکی از طرف آستان قدس رضوی  و غذای گرم از طرف سپاه بین سیل زدگان توزیع شد.

 

سپاه و آستان قدس پیشتاز در خدمت رسانی در مناطق سیل زده بخش دستگردان

در بعضی روستاها سپاه و آستان قدس اولین گروه در خدمت رسانی به محرومین بودند.

 ورود سپاه و نمایندگان آستان قدس برای اولین بار پس از ده روز مسدود بودن جاده روستای پده بید و توزیع غذای گرم بین روستا های خسارت دیده صورت گرفت.

 توزیع بسته های حمایتی و متبرک در روستای سیل زده سمبا از توابع دهستان یخاب بخش دستگردان از طرف آستان قدس رضوی و ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس انجام شد.

سپاه و آستان قدس پیشتاز در خدمت رسانی در مناطق سیل زده بخش دستگردان

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها