خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه خاتم النبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کانال انحرافی بند ولی در بالادست سد وشمگیر ظهر امروز افتتاح شد. فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا گفت : با افتتاح کانال بند ولی چاره جویی برای سیلابهای ناشی از سد نرماب ، سد بوستان و گلستان قبل از سد وشمگیر انجام می شود و مردم آق قلا و گمیشان دیگر تهدیدی ندارند .
کد خبر: ۹۱۲۸۵۹۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با اشاره به افتتاح کانال بند ولی که صبح امروز 28 فروردین ماه در روستای دیکجه گنبد کاووس انجام شد ، اظهار کرد : 250 میلیون متر مکعب ظرفیت خدادی این مخزن است و این باعث شده تا مشکلات زیست محیطی منطقه را حل کند و حسن دیگر آن نیز اینست که ما قبل از سد وشمگیر داریم مشکل را حل می کنیم .

 فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا گفت : با افتتاح کانال بند ولی چاره جویی برای سیلابهای ناشی از سد نرماب ، سد بوستان و گلستان قبل از سد وشمگیر انجام می شود و مردم آق قلا و گمیشان دیگر تهدیدی ندارند .

محمد افزود : اراضی آق قلا شیبدار نیست ، سن سد وشمگیر بالاست ، لایروبی نشده و دریچه های سد نیز مشکلاتی دارد لذا احداث این کانال به معنای چاره جویی قبل از رسیدن سیلاب به وشمگیر و سمت آق قلا و غرب استان است .

وی با بیان اینکه همه ما همدل هستیم تا مشکل استان گلستان را حل کنیم بیان داشت : امیدواریم کار ساخت سد نرماب که 85 درصد آن پیشرفت داشته امسال به پایان برسد ، اگر یک فشاری بیاوریم کار آن امسال تمام است چون احداث این سد که 400 متر مکعب در ثانیه از سیلاب اخیر از آنجا بود ، یک سوپاپ اطمینان دیگری برای استان است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد : کانال بند ولی که امروز افتتاح کردیم هنوز دیواره خاکی دارد و باید بتونی شود و بعد از اتمام کار آن را به مردم استان هدیه می دهیم تا از مواهب آن استفاده کنند .

محمد با اشاره به اینکه در ساخت این کانال کار بزرگ جهادی انجام شد ، افزود : ساخت این کانال در مدت 14 روز آن هم در تعطیلات نوروزی محقق شد و در این راستا باید از مسئولان و همکاران آب منطقه ای و بسیج سازندگی استان تشکر کنم .

وی اضافه کرد : طی این 14 روز هم پل ساختیم و هم تاسیسات ایجاد کردیم که کار بسیار سختی بود و از طرفی کار توجیه مردم که گاها اعتراضاتی هم داشتند کار سختی بود چون از روند و نتیجه کار اطلاعی نداشتند .

محمد تاکید کرد : وقتی تصمیم به احداث این کانال گرفتیم از روز دوم 20 دستگاه بیل و 10 دستگاه بولدوزر به استان آوردیم که همه تعجب کردند که این همه ماشین آلات چطور یک دفعه به این نقطه آمده است .

فرمانده قرارگاه خاتم در خاتمه ضمن تشکر از اهالی خوب منطقه و ترکمن های ساکن روستاهای اطراف که در کار ساخت این کانال همکاری کردند ، گفت : الان خاطر مردم استان آسوده است و ما هستیم که همین آسودگی و نشاط را به مردم بازگردانیم .

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها