خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه پیام نور قم گفت: طرح «جهاد همبستگی ملی» موجب ساماندهی کمک‌رسانی‌ها به مناطق سیل‌زده می‌شود، چون هر قشر و نهاد را متوجه خدمتی که باید ارائه دهد می‌کند.
کد خبر: ۹۱۲۸۶۰۰
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدعلی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به خساراتی که جریان سیل اخیرا به ساکنان برخی از استان‌های کشور وارد ساخته است گفت: درست است که باران رحمت الهی است، ولی گاهی خساراتی را نیز وارد می‌سازد و اکنون همنوعان ما دچار این خسارت شده‌اند، در این شرایط وظیفه شرعی و ملی ما است که به همنوعان و هموطنان خود کمک کنیم هر چند اگر معیشت خودمان نیز چندان رونق نداشته باشد.

وی گرفتاری شماری از هموطنانمان در جریان سیل اخیر را امتحانی از سوی خداوند برای کل مردم ایران دانست و گفت: مردم ایران تا کنون در این امتحان الهی رو سفید شده‌اند و جا دارد هر کس با هر توانی که دارد پا در مسیر کمک‌رسانی به هموطنان سیل‌زده بگذارد تا بتوان خسارات واردآمده را هر چه زودتر جبران کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور قم اذعان کرد: دانشگاه پیام‌نور هم در زمینه کمک به هموطنان آسیب‌دیده اقداماتی از قبیل: اعزام نیرو به مناطق سیل‌زده، جمع‌آوری کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم و اختصاص بخشی از حقوق کارکنان دانشگاه به سیل‌زدگان انجام داده است.

حسینی در ادامه با اشاره به طرح «هر مسجد یک خانه، هر کاسب یک قلم کالای اساسی خانواده و هر بانک یک مدرسه» که بر پایه طرح «جهاد همبستگی ملی» و به منظور کمک به تأمین مسکن، کالای اساسی مورد نیاز خانواده‌های سیل‌زده و ساخت مدارس در این مناطق آغاز شده است گفت: وارد شدن آحاد مختلف مردم با محوریت مساجد برای ساخت مسکن هموطنان سیل‌زده، یاری‌رسانی کاسبان در راستای تأمین کالا‌های اساسی زندگی آنان و همچنین اقدام بانک‌ها برای احیای مدارس در این مناطق طرح بسیار خوبی است که موجب بهبود روند جبران خسارات وارد آمده می‌شود.

وی اذعان کرد: این طرح موجب ساماندهی کمک‌رسانی‌ها به مناطق سیل‌زده می‌شود، چون هر قشر و نهاد را متوجه خدمتی که باید ارائه دهد می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام نور ادامه داد: این طرح نوعی برنامه‌ریزی برای احیای مناطق تخریب‌شده و بازگشت هموطنان عزیزمان به زندگی را بر مجموعه کمک‌رسانی‌ها حاکم می‌سازد که این برنامه‌ریزی سبب موفقیت بهتر و بیشتر در زمینه ساماندهی به این مناطق خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: درد مردم سیل‌زده، درد تمام ملت ایران است و ملت ایران تا بازگشت آرامش به زندگی هموطنان خسارت‌دیده از میدان کمک‌رسانی خارج نمی‌شوند.
ارسال نظرات