خبرهای داغ:
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری

قزوین در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری پیشتاز بوده است

آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی استان قزوین، با حضور مسئولان استان، هنرمندان کشوری و استانی در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۲۸۶۰۳
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، در این مراسم، حوزه هنری استان قزوین را از استان‌های برتر و فعال کشور دانست و برگزاری با کیفیت جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قزوین را دلیل این مدعا برشمرد
وی گفت: سال ۹۷ وارد ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی شدیم که این عدد در فرهنگ ما به معنای پختگی در عرصه‌های مختلف است و در طول عمر انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت و رشد در حوزه‌های مختلف بودیم که یکی از آن حوزه‌ها را می‌توان رشد در عرصه هنر دانست، این پیشرفت‌ها در زمینه های مختلف قابل‌مقایسه با پیش از انقلاب نیست و همین امر بسیار افتخارآفرین است.
این هنرمند سینما و تلویزیون تاکید کرد: حال که در چهل‌سالگی انقلاب به این رشد و بالندگی رسیده‌ایم باید یک اتفاق دیگر برای ادامه راه باقوت بیشتر رخ دهد که رهبر معظم انقلاب از آن بانام «گام دوم انقلاب اسلامی» یاد کردند.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: جوانان ما در عرصه‌های مختلف معنای «ما می‌توانیم» را اثبات کرده‌اند، باید خود را باور کرده و در گام دوم انقلاب اسلامی تلاش کنیم تا هنر و فرهنگ خود را به جهان صادر کنیم.
وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) همواره بر صدور انقلاب به جهان تأکید داشتند، لذا خودباوری می‌تواند زمینه صدور هنر و فرهنگ دینی و ملی را به جهان فراهم کند.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در پایان با تأکید بر اینکه استان قزوین ازجمله استان‌هایی است که در عرصه‌های مختلف زبانزد خاص و عام است، خاطرنشان کرد: منطقه فرهنگی قزوین با وجود بزرگان و فرهیختگانش همواره موثر و پیشتاز بوده و ظرفیت آن را دارد تا بیش از پیش به دیگر نقاط جهان معرفی گردد.
شهید آوینی آموزه‌های دینی و انقلابی را بازآموزی کرد
علی هوشمند دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی استان و رئیس حوزه هنری قزوین نیز در این مراسم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید «مرتضی آوینی» بیان کرد: این شهید والامقام در کنار استفاده از هنر فیلم و مستند، قلمی عارفانه به بازآموزی آموزه‌های دینی، معرفتی و انقلابی همت گماشت.
وی بابیان اینکه مجموعه‌ای از برنامه‌ها در ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: هر مراسمی نمادها و نشانه‌هایی داشت که تلاش کردیم آن نمادها را به‌خوبی اجرایی کنیم.
هوشمند افزود: در هفته هنر انقلاب اسلامی شاهد هم‌افزایی مسئولان، سازمان‌ها، ادارات و نهادهای مختلف استان بودیم که ما را در ستاد همراهی کردند.
وی تصریح کرد: هنرمندان استان در طول سال گذشته همت بسیاری داشته و شاهد هنرنمایی آن‌ها در عرصه‌های مختلف بودیم که امیدواریم این روند در سال‌جاری نیز ادامه یابد.
1010/ی30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها