آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی توجه ویژه به صنایع و کسب و کارهای کوچک مهمترین را راه برون رفت از مشکل اشتغال دانست و گفت: الان لازم است طرح‌های ویژه روستاها با جدیت بیشتری دنبال شود تا زمینه حضور بیشتر مردم در این نقاط بیشتر شود.
کد خبر: ۹۱۲۸۸۴۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با اشاره به بارش‌های امسال اظهار داشت: الان لازم است طرح‌های ویژه روستاها با جدیت بیشتری دنبال شود تا زمینه حضور بیشتر مردم در این نقاط بیشتر شود.
وی خاطرنشان کرد: با طرح‌هایی که در حال حاضر در حال انجام است، خیلی جلوی مهاجرت به شهرها گرفته نشده و خرید و فروش‌هایی هم که در این مناطق صورت می‌گیرد بیشتر برای اسکان موقت است و اسکان دائم خیلی به وجود نمی‌آید.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: این که امکانات در روستاها افزایش یابد و برای گردشگری مورد استفاده قرار گیرد از یک جهت خوب است ولی اینکه مردم برای زندگی دائم به روستاها نروند خوب نیست.
ناصری یزدی با تاکید بر اینکه باید زمینه آباد شدن مجدد تمام روستاهایی که امکان زندگی در آنها فراهم است به وجود آید گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که روستاییان با آن درگیر هستند، بحث اشتغال است.
امام جمعه یزد ادامه داد: در این زمینه مهمترین موضوعی که می‌تواند به بحث اشتغال به درستی سر و سامان بدهد ایجاد صنایع و کسب و کارهای کوچک در روستاها است.
وی با تاکید بر اینکه قصد امام خمینی(ره) از تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خانه‌دار شدن افرادی بود که فاقد مسکن هستند گفت: الان هم باید اولویت در این زمینه قرار گیرد و به افرادی که مسکن ندارند کمک صورت گیرد تا خانه‌دار شوند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: به ویژه در روستاها در صورتی که افرادی فاقد مسکن و منزل مسکونی هستند باید تمهیداتی اندیشیده شود که بتوانند زمین داشته باشند و انگیزه بالاتری برای ماندگاری در آن روستا برای آنها فراهم شود.
ناصری خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال هم همانگونه که بیان شد باید زمینه ای فراهم شود که هم مردم جذب روستاها شوند و هم اقدام موثری در راستای کاهش مشکلات اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گیرد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات