خبرهای داغ:
حجت الاسلام موسوی شالی گفت: باید ابتدا نسبت به خانواده خود ایثار کنیم تا بتوانیم در مقابل دیگران هم ایثار نماییم .
کد خبر: ۹۱۲۸۹۱۴
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نشست فرهنگی و عقیدتی برادران پاسدار بهمراه خانوادهاله همت سچاه امام علی(ع) شهرستان تاکستان برگزار گردید.

حجت الاسلام شمس الدی موسوی شالی، کارشناس مسائل مذهبی در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به اهمیت موضوع ایثار و از خود گذشتگی عنوان کرد: کسانی که اهل ایثار هستند جزو امت پیامبر رحمت محسوب می شوند.

وی افزود: تنها شیعه بودن ملاک قرار گرفتن در خیل امت پیامبر نیست، بلکه نمونه و الگو برجسته ایثار حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و اصحابش هستند.

موسوی شالی با ایادآوری فضائل ماه شعبان عنوان کرد: ماه شعبان ماه اهل بیت می باشد .ماه شعبان ماه ایثار است و از الگوهای برجسته این ماه امام حسین(ع) هستند که به واقع الگوی ایثار در تمام اعصار هستند.

این کارشناس مسائل مذهبی تبیین کرد: شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس با شهدای کربلا قابل مقایسه نیستند چرا که اصحاب امام حسین (ع) می دانستند که بعد از شهادت آنان خانواده هایشان به اسارت می روند و در امنیت نیستند اما در دفاع مقدس و امروز که خانواده های مدافع حرم بین ما هستند این چنین نیست.

وی یادآرور شد: نکته مشترک بین شهدای صدر اسلام، یاران اباعبدالله . شهدای ما ر دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم این است که همه برای اسلام و برای سرافرازی دین الهی ایثار کردند.

موسوی بیان کرد : اگر ما در روز قیامت می خواهیم در زمره اصحاب پیغمبر قرار بگیریم ، ازکجا باید شروع کنیم؟ قطعا و یقینا نقطه شروع خانواده است و باید از خانواده خود شروع کنیم .

حجت الاسلام موسوی شالی در پایان خاطر نشان کرد: ما بایستی از بدی های یکدیگر بگذریم و باید به راحتی از خطاهای یکدیگر گذشت نموده و عیب یکدیگر و دیگران را در جای دیگر بازگو ننماییم چرا که این همان بی رحمی است ، ما باید ابتدا نسبت به خانواده خود ایثار کنیم تا بتوانیم در مقابل دیگران هم ایثار نماییم .
7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها