مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله تشریح کرد

اقدامات سپاه روح‌الله در مناطق سیل‌زده خوزستان و لرستان

مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله جزئیات عملکرد جهادگران، تیم‌های مهندسی و پایوران اعزامی سپاه روح‌الله به استان خوزستان و لرستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۲۸۹۱۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

سرهنگ پاسدار عزت‌اله نظم‌آبادی مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ستان مرکزی؛ با اشاره به اهم اقدامات انجام شده از سوی سپاه روح‌الله استان مرکزی به عنوان معین استان‌های سیل زده خوزستان و لرستان در سیل اخیر گفت: سپاه روح‌الله استان مرکزیو گروه‌های جهادی این استان اقدامات موثری را در کمک به سیل زدگان این دو استان داشته است.

وی با اشاره به عملیات‌های اجرایی توسط تیم‌های مهندسی سپاه روح الله در راستای برقراری راه‌های ارتباطی روستاهای این مناطق از جمله اقدامات مهم برشمرد و گفت: آغاز عملیات اجرایی تیم‌های مهندسی برای ایجاد جاده دسترسی روستای «چسبه» و ایجاد پل عبوری در ابتدای این روستا، بازگشایی مسیر جاده روستای «بروایه» و تامین مصالح و لوله های مورد نیاز احداث پل در منطقه دوم آسیب دیده و ایجاد جاده دسترسی روستا بخشی از اقدامات انجام شده توسط تیم های جهادی استان مرکزی بوده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه جلوگیری از نفوذ آب به روستاها و منازل گفت: تکمیل احداث سیل بند در روستای «فیایی»، «زهرا» و «مهدی» ،« شط »قدمگاه و «عشاعره» کوچک و «چبسه» و «مگران»، آغاز عملیات تقویت و تکمیل سیل بند 7 روستا (در منطقه کاظم حمد و مگران و چبسه)، ترمیم و تقویت سیل بندهای شهر شوش و الهایی و تقویت پل ناجیان با ادوات مهندسی سپاه روح‌الله بخشی از اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

سرهنگ پاسدار نظم‌آبادی ادامه داد: ایجاد راه دسترسی روستای «جابر» جهت دسترسی اهالی و کارکنان اداره برق برای نصب تیرهای برق و فعالیت 71 خودروی مهندسی و تاکتیکی مانند لودر، بیل مکانیکی،جرثقیل، تانکر، یدک‌کش کفی، ماشین آتش نشانی، کمپرسی، کامیون باری و... در منطقه در راستای خدمت همه جانبه به اهالی سیل زده شوش و الهایی تنها بخشی از خدمات ارائه شده توسط جهادگران استان در بخش عمرانی بوده است.

مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله تصریح کرد: حضور 215 جهادگر استان مرکزی در راستای خدمات رسانی به مردم سیل زده در 6 محور مشخص شده منطقه، توزیع 18 کامیون اقلام معیشتی و بهداشتی در بین اهالی سیل زده شوش و الهایی، فعالیت روزانه 8 تیم فرهنگی توانمند در کمپ ها و اردوگاه‌ها به منظور ارائه آموزش‌های لازم در زمینه اقدامات بعد از سیل و نیز  اجرای برنامه آموزشی و طنز با هدایای فرهنگی و اسباب بازی، پخت روزانه 18000 پرس غذای گرم توسط 6 موکب استان، ارائه خدمات پزشکی، دارویی، انتقال مجروح با 5 تیم پزشکی مجهز به آمبولانس و دارو، سرکشی مستمر تیم بهداشتی از کمپ ها و موکب ها نیز بخش دیگری از این اقدامات بوده است.

وی انتقال روزانه 60 هزار لیتر آب شرب از شهر شوش به شهر الهایی و روستاها، ارائه خدمات توسط تیم دامپزشکی استان، استقرار دو دستگاه خودرو آتش نشانی و ۵ دستگاه لجن کش، توزیع غذا در بین اهالی روستاهای در محاصره سیل و بازدید و همدردی با خانواده‌ها، ارائه گزارش مستمر و روزانه اقدامات توسط مسئولان سپاه به صورت زنده از صدا وسیما و انتشار اطلاعیه ها و اخبار قرارگاه در رسانه ها، برگزاری جلسات با دهیاری و خیزین در بخش الهایی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله نبود مصالح را یکی از اصلی ترین دلایل تاخیر در اجرای پروژه ها عنوان کرد و گفت: امیدواریم با رفع این مشکل نیز شاهد تسریع در روند عملیات های اجرایی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار