خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: بسیج مساجد این استان با همرا.هی مردم و مؤثران سمنانی، طرح «جهاد همبستگی ملی» را به طور جدی پیگیری می‌کند.
کد خبر: ۹۱۲۸۹۴۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، سرهنگ حمید دامغانی درباره اهمیت طرح «جهاد همبستگی ملی» در بازسازی مناطق سیل‌زده اظهار کرد: طرح جهاد همبستگی ملی که با هدف کمک به هم‌وطنان سیل‌زده در سراسر کشور و به همت سازمان بسیج مستضعفین آغاز شده، مکمل فعالیت‌های جهادی همه نیرو‌های دل‌بسته به انقلاب در مناطق سیل‌زده است.
وی تصریح کرد: مردم نیکوکار و خیر ایران اسلامی همواره در کمک به همنوعان و هم‌وطنان خود در میدان بوده‌اند و طرح جهاد همبستگی ملی نیز بدون شک با استقبال شایسته مردم خوب کشورمان همراه خواهد شد تا کمکی برای مردمی باشد که این روز‌ها در مناطق سیل‌زده دچار مشکلات فراوانی شده‌اند.
فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: همه نیرو‌های بسیجی در طرح جهاد همبستگی ملی در میدان خواهند بود و به اجرای این طرح تا آخرین لحظه کمک خواهند کرد.
دامغانی بیان کرد: بسیجیان و پاسداران انقلاب اسلامی از روز نخست وقوع سیلاب‌ها در استان‌های مختلف کشور در میدان بوده و به کمک مردمی شتافته‌اند که دچار سیل‌زدگی شده بودند.
وی گفت: فعالیت‌های خوبی از سوی بسیج و سپاه استان سمنان در پل‌دختر استان لرستان، استان‌های گلستان و مازندران و سایر مناطق سیل‌زده انجام شد که با طرح جهاد همبستگی ملی به نتیجه نهایی و مقبول می‌رسد.
فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان اضافه کرد: آحاد مردم این استان با محوریت مساجد و بسیج مساجد و محلات استان سمنان تلاش می‌کنند تا با جمع‌آوری و سازماندهی کمک‌های مردمی در ساخت خانه‌های موردنیاز سیل‌زدگان در استان‌های مختلف کشور همراهی و همکاری کنند.
دامغانی تأکید کرد: تمام پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر استان سمنان آمادگی دارند که کمک‌های مردمی را دریافت و سازماندهی کنند تا بتوان این طرح با اجرای خوبی همراه ساخت.
وی گفت: بر اساس ارزیابی‌هایی که با حضور در مناطق سیل‌زده برخی استان‌های کشور ازجمله لرستان داشتیم، بسیاری از زیرساخت‌های این مناطق دچار مشکلات اساسی شده است که از روز‌های گذشته به همت بسیجیان، پاسداران، نیرو‌های نظامی و انتظامی و همه مردم در دست بازسازی و تعمیر است.
فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: این زیرساخت‌ها برای بازسازی به اعتبار و کمک‌هایی نیاز دارد که قطعاً ملت بزرگ ایران از مردم مناطق سیل‌زده دریغ نخواهند کرد.
دامغانی با بیان اینکه کمک به همنوع در روایات اسلامی و قرآن کریم بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، مردم ایران را همواره حامی هم‌وطنان خود و سایر مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در بزنگاه‌های مهم و بحران‌ها دانست و گفت: تجربه نشان داده است که مردم همواره در صحنه هستند و به یاری هم‌وطنان خود خواهند پرداخت.
فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان از فعالان بسیج مساجد و محلات استان سمنان، هیأت امنای مساجد و تکایای این استان و همه مؤثران و دلسوزان سمنانی در راستای کمک به هم‌وطنان سیل‌زده در استان‌های مختلف کشور و پیگیری اجرای طرح جهاد همبستگی ملی دعوت کرد.
لازم به ذکر است، طرح «جهاد همبستگی ملی» با هدف کمک به هم‌وطنان سیل‌زده آغاز شده و یک دعوت ملی از همه هم‌وطنان برای مشارکت و کمک در حل مشکلات مردم مناطق سیل‌زده است.
در این طرح، آحاد مردم با محوریت مساجد در تأمین یک «خانه»، هر بانک در ساخت و تعمیر و تجهیز یک «مدرسه» و هر کاسب هم در تأمین یک قلم کالای اساسی برای خانواده‌های سیل‌زده کمک خواهد کرد.
همه پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر کشور در اجرای این طرح آمادگی و همکاری خواهند داشت./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها