حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی طرح «هر مسجد یک خانه» را مایه افزایش انگیزه برای کمک به مردم سیل‌زده دانست و گفت: جا دارد در تریبون‌های نماز جمعه این طرح را تبلیغ کرده و مردم را برای پیوستن به این طرح دعوت کنند.
کد خبر: ۹۱۲۸۹۹۵
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) طرح «هر مسجد یک خانه» را مایه افزایش انگیزه جمعی برای یاری‌رسانی به مردم سیل‌زده دانست و گفت: جا دارد در تریبون‌های نماز جمعه این طرح را تبلیغ کرده و مردم را برای پیوستن به این طرح شایسته دعوت کنند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم حضور همگانی مردم در صحنه کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده کشور را ضروری دانست و گفت: آثار مخرب سیل اخیر بسیار وسیع‌تر از آن چیزی است که در رسانه‌ها انعکاس داده می‌شود؛ عمق فاجعه رخ‌داده در مناطق سیل‌زده کشور را فقط افرادی که در مناطق حضور یافته و از نزدیک دیده‌اند می‌دانند.

وی اضافه کرد: با این حجم خسارات وارد آمده به مناطق سیل‌زده، دولت اگر بخواهد و جهادی هم عمل کند نمی‌تواند شرایط تمام مناطق را به سرعت سامان دهد و تنها حضور همگانی اقشار مختلف مردمی در صحنه می‌تواند مناطق سیل‌زده را سامان ببخشد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اجرای طرح «هر مسجد یک خانه» را ضرورتی در راستای کمک به هم‌وطنان آسیب‌دیده دانست و افزود: کمک به هم‌وطنانمان علاوه بر اینکه وظیفه‌ای انسانی است، وظیفه‌ای ملی و وظیفه‌ای شرعی نیز است که بر گردن ما به عنوان یک مسلمان است و باید به آن توجه داشت.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: لرهای با غیرت استان لرستان، عرب‌های دلاور استان خوزستان که در ایام دفاع مقدس قهرمانانه نقش آفرینی کردند و زنان و کودکانی که در سرمای سوزناک شب و گرمای طاقت‌فرسای روز  به دور از خانه  گرفتار شده‌اند اکنون چشم به راه کمک‌های مردمی هستند و طرح «هر مسجد یک خانه» که از سوی رییس سازمان بسیج مستضعفین مطرح شده است طرح خوبی برای جمع‌آوری، هدف‌دهی و ساماندهی به این کمک‌ها است.

وی طرح «هر مسجد یک خانه» را مایه افزایش انگیزه جمعی برای یاری‌رسانی به مردم سیل‌زده دانست و عنوان کرد: این طرح علاوه بر اینکه انگیزه مردم را برای کمک رسانی افزایش می‌دهد، اراده آنان را راسخ‌تر و همت آنان را نیز در این راه تقویت می‌کند. جا دارد تریبون‌های نماز جمعه طرح «هر مسجد یک خانه» را تبلیغ و مردم را برای پیوستن به این طرح شایسته دعوت کنند.

امام جمعه ساوه بیان کرد: با محور قرار گرفتن مساجد در امر جمع‌آوری کمک‌های مردمی، این کمک‌ها در سراسر ایران را می‌توان به خوبی جذب، تقسیم‎بندی و به مناطق آسیب‌دیده منتقل کرد و به دنبال ایجاد این شور جمعی بانک‌ها را برای احیای مدارس و کسبه برای تهیه اقلام کالاهای اساسی خانواده‌های آسیب‌دیده به صحنه کشاند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش در راستای روحیه‌دادن و التیام بخشی روحی به مردم سیل‌زده ایران اذعان کرد: طرح «هر مسجد یک خانه» همه مردم را در کنار مردم آسیب‌دیده قرار می‌دهد؛ به گفته حاضران در مناطق سیل‌زده، هم‌وطنان آسیب‌دیده وقتی می‎بینند همه مردم در کنار آنان هستند و برای کمک به آنان همت گمارده‌اند آرامش می‌یابند و دردهای آنان التیام می‌یابد.

وی تصریح کرد: یک دست صدا ندارد، اقدام یک نهاد، یک ارگان یا یک قوه به تنهایی راه به جایی نمی‌برد بلکه باید همه مساجد، همه ارگان‌ها و همه مسؤولان و مردم بسیج شوند تا مصیبت وارد آمده به مناطق سیل‌زده جمع شود و رونق به این مناطق بازگردد.

ارسال نظرات