مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله مطرح کرد

فعالیت روزانه 210 جهادگر استان مرکزی در مناطق سیل‌زده خوزستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: 210 جهادگر استان مرکزی در 6 محور مشخص شده منطقه تحت پوشش استان مرکزی در خوزستان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۲۹۰۰۱
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸

امید محترمی مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به اقدامات گروه های جهادی استان مرکزی در مناطق سیل زده خوزستان گفت: لایروبی رودآب روستای (فیایی) جهت تخلیه سریع تر آب از منطقه توسط گروه های جهادی انجام شده است.

وی با بیان اینکه احداث سیل بند در روستای فیایی یکی دیگر از عملیات های مهم گروه های جهادی است، افزود: علاوه بر این تقویت و تکمیل سیل بند 10 روستاهایی که در روزهای قبل عملیات احداث شروع گردیده بود (در منطقه کاظم حمد و مگران) به مرحله پایانی رسیده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه 210 جهادگر استان مرکزی در راستای اقدامات مختلف خدمات تخصصی و امدادرسانی در 6 محور مشخص شده منطقه حضور دارند، عنوان کرد: ترمیم و تقویت سیل بندهای شهر شوش و الهایی با ادوات مهندسی توسط این جهادگران و تخلیه آب روستای کتش نیز در حال انجام است.

وی در همین خصوص ادامه داد: گروه های عمرانی جهادی استان با 70 خودروی مهندسی و تاکتیکی مانند لودر، بیل مکانیکی، جرثقیل، تانکر، یدک کش کفی، ماشین آتش نشانی، کمپرسی، کامیون باری و... در منطقه برای خدمت همه جانبه به اهالی سیل زده شوش و الهایی در حال فعالیت هستند.

محترمی با اشاره به اینکه 8 تیم فرهنگی توانمند در کمپ ها و اردوگاه‌ها به منظور ارائه آموزش‌های لازم در زمینه اقدامات بعد از سیل در حال فعالیت هستند، اضافه کرد:همچنین 5 کامیون اقلام معیشتی و بهداشتی در قالب سبدهای مختلف در بین اهالی سیل زده شوش و الهایی توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی در خصوص مدیریت میدانی سپاه روح الله در مناطق سیل زده تأکید کرد: تشکیل جلسه ویژه با حضور فرمانداران و نمایندگان مجلس دزفول، شوش و اندیمشک جهت پشتیبانی در راستای کمک به ساخت مناطق سیل زده شوش هم از دیگر اقدامات است.

وی در رابطه با فعالیت موکب های استان نیز بیان داشت: موکب های استان مرکزی با تهیه و پخت 18000 غذای گرم با هدایت 6 موکب مستقر در شهرستان شوش و اهواز به مناطق سیل زده خدمت می کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به حضور جامعه پزشکی در مناطق سیل زده افزود: همچنین ارائه ی خدمات پزشکی ، دارویی ، انتقال مجروح و ... به 247 نفر تاکنون از سیل زدگان با هدایت 5 تیم پزشکی مجهز به آمبولانس و دارو در حال انجام است.

محترمی با بیان اینکه گروه های جهادی از خواسته های مردم مناطق سیل زده به شدت استقبال خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در همین راستا درخواست جدی مردم منطقه حل مشکل بوی تعفن گندم سیل زده است که در روزهای آینده برطرف خواهد شد.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات