خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران گفت: واسطه بین ما و امام عصر (عج) علمای دین و مراجع تقلید هستند. یکی از توطئه‌های امروز دشمن، تضعیف و حذف اين واسطه است.
کد خبر: ۹۱۲۹۰۷۲
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با اشاره به سیلاب‌های اخیر در خوزستان اظهار کرد: حضور ده‌ها گروه جهادی از استان‌های مختلف کشور و از شهرستان‌های استان خوزستان و همچنین حضور گروه‌های فرامرزی از جمله حشدالشعبی عراق نشان داد انگیزه کمک به استان خوزستان فرامرزی است.

وی متذکر شد: این انگیزه فرامرزی در کنار استقامت و پایداری مردم بومی روستاها و شهرها قرار دارد که برای حفظ شهر و روستای خود یک انقلاب بزرگ و دفاع مقدس دیگری ایجاد کردند.

خطیب جمعه شهر چمران در ادامه با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان گفت: روز نیمه شعبان که روز جهانی مستضعفان، روز ولادت منجی عالم بشریت، مهدی‌الامم، حضرت حجت بن الحسن العسکری ارواحنا له الفداء است را به همه شما برادران و خواهران مؤمن و ولايتمدار تبریک عرض می‌کنیم.

هاشمی افزود: همه زیر سایه آن بزرگوار هستیم نه تنها شیعه بلکه بشر و عالم زیر سایه و سر سفره آن حضرت هستیم و زندگیمان از برکت ایشان است. لکن باید توجه کنیم در مقابل آن حضرت وظایفی داریم، از جمله وظایف این است هرکس خواهان آن وجود مقدس و دنبال کسب رضایت ایشان است برای تعجیل در حضور آن حضرت باید از این انقلاب دفاع کند.

وی بیان کرد: یقیناً این نهضت بزرگ با مدیریت آن حضرت و اراده ایشان محقق شد تا زمینه‌ای برای حضور حضرتش باشد، 40 سال توطئه‌های مختلف برای براندازی به سرانجام نرسیده و تبدیل به درخت تنومندی شده چون دست ایشان درکار است، مخالفت با انقلاب، تضعیف و تخریب آن مخالفت با حضرت و موجب ناراحت کردن حضرت ولیعصر (عج) است.

امام جمعه شهر چمران ادامه داد: وظیفه دیگر این است که بدانیم امروز واسطه بین ما و ايشان علمای دین و مراجع تقلید هستند. یکی از توطئه‌های امروز دشمن، تضعیف و حذف اين واسطه است، وظیفه ما شبهه‌زدایی و رفع آفات و ویروس‌هايي است که دامن‌گیر مسئله مهدویت شده است، باید این شبهات را کنار بزنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: دشمن می‌داند که فقهای عظام و بصیر دژ غیر قابل نفوذ هستند که اگر مردم تحت لوای آنان قرار گیرند ستم‌پذیر کردن مردم و کشاندن آنان به فساد غیر ممکن است. به همین دلیل درصدد فاصله انداختن بین فقها و مردم هستند.

وی افزود: دشمن با همین شیطنت، فقیهی مثل سید محمد مجاهد که فتوای علیه اشغالگری شوروی داده و لباس رزم پوشیده بود و کسی بود که مردم حوضی که او در آن وضو مي‌گرفت آبش را برای تبرک برده بودند آنقدر در نظر مردم تخریب کردند که بعد از پایان جنگ به همان حوض آب دهان می‌انداختند، شیخ فضل الله نوری را در مقابل تماشای مردم به دار آویختند، مدرس را وابسته به انگلیس معرفی کردند.

خطیب جمعه شهر چمران اظهار کرد: متاسفانه همواره ساده‌لوحان و ساده‌انديشان سیاهی لشکر دشمن و آلت دست بیگانگان شده، بر علیه سرمایه اصلی اسلام و مهدویت حمله می‌کنند. یکی از مظلومیت‌های اسلام این است کسانی که حتی یک واحد درسی در معارف اسلامی نگذرانده‌اند، اسلام شناس شده‌اند و در ابواب مختلف اسلام اظهار نظر می‌کنند و دردآور این است همین گروه فقهای عظام را زیر سوال می‌برند که چرا چنین فتوایی می‌دهند و چرا چنین عمل نمی‌کنند.

هاشمی ادامه داد: تصور می‌کنند فقها مانند آنها حرف مفت می‌زنند و بر اساس هواهای نفسانی سخن می‌گویند و عمل می‌کنند. این گروه که نه اسلام را می‌شناسند و نه از مقام شامخ فقها مطلعند، منابعشان فقط بیگانگان و رسانه‌های بیگانگان است و حلقوم و صدای رسای بیگانگان هستند.

وی در ادامه متذکر شد: روز نیمه شعبان روز سربازان گمنام امام زمان است، این روز را به محضر این عزيزان تبریک می‌گوییم. همه شیعیان سرباز امام زمانند ولی عده‌ای در میان این سربازان هم کارشان سخت است هم خدمتشان مهم و خطیر است و در عین حال واقعا در بین مردم گم‌نامند، تمام وقتشان و جانشان را برای تامین امنیت در درون مرز و خارج از مرز و حفظ از اساس نظام اسلامی گذاشته‌اند، از زحمات این سربازان گمنام امام زمان تشکر می‌کنیم و اين روز را به کارکنان وزارت اطلاعات تبریک می‌گوییم.

امام جمعه شهر چمران در فراز پایانی خطبه‌ها اضافه کرد: شب نیمه شعبان به لیله القدر اهل بیت معروف و شب تعیین سرنوشت ساز یک‌سال انسان بوده و بر احیای شب در روایات تاکید موکد شده است. مناسب است مؤمنان به ویژه جوانان از برکات این شب نهایت بهره را ببرند، خواندن دعای کمیل، استغفار کردن، طلب کردن حوائج دنیوی و اخروی و استجابت آن و نیز آنچه روایات فراوان در این شب بر آن تاکید کرده‌اند و از اعمال پر ارزش به شمار می‌رود، زیارت سیدالشهداء ابا عبدالله الحسين (ع) است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها