امام جمعه شربیان:

مساجد پایگاه خدمات اجتماعی و فرهنگی است

امام جمعه شربیان در خطبه های نمازجمعه این شهر، گفت: مساجد به عنوان جایگاه تقویت اخوت و همبستگی ایمانی و به منزله پایگاه خدمات اجتماعی و فرهنگی و غیره است.
کد خبر: ۹۱۲۹۰۷۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام منصوری افزود: نقش مساجد در طول 40 سال گذشته انقلاب اسلامی رونقی بی سابقه گرفت  بیش از 96 درصد از دویست هزار شهید سرافراز انقلاب و دفاع مقدس از تربیت شدگان مساجد هستند اکنون نیز مدافعان حرم و امنیت و خدمت برخاسته از این پایگاه انسان ساز می باشند، مساجد سنگر است سنگر را خالی نگذارید.

وی ضمن گرامیداشت دهه آخر ماه شعبان که به نام دهه تکریم و تعظیم مسجد نامگذاری شده است گفت: این دهه فرصتی است که برای آمادگی بیش از پیش مومنان برای بهره مندی بیشتر از فرصت ظلایی و معنوی ماه مبارک رمضان، روزهای که دا و جان مومنان با خانه تکانی معنوی از خانه دل ها و غباروبی و عطر افشانی خانه خدا برای بهار قرآن و نوروز بندگی آماده می شوند.

خطیب نماز جمعه شربیان به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار شرکت کنندگان مسابقات قرآن کریم اشاره و بیان کرد: امت اسلامی بر سر دو راهی یعنی عمل کردن به قرآن و یا ایستادن در مقابل تعالیم قرآنی قرار دارد.

وی افزود: عمل به قرآن یعنی در برابر طاغوت ها باید ایستاد و امروز طاغوت ها آمریکا و اسرائیل است باید سختی  کشید و باید فشار اقتصادی و محاصره هم جانبه و غیره را پشت سرگذاشت نتیجه پیمودن این مسیر پیروزی است.

منصوری گفت: امروز به لطف الهی در جمهوری اسلامی اقبال و استقبال مردم به ویژه جوانان به معرف قرآنی و تمسک به این معارف روز به روز در حال گسترش است و همین تمسک به قرآن مایه سعادت، قوت و عزت نظام اسلامی خواهد بود .

امام جمعه شربیان گفت: بسیاری از کج روی ها، بد فهمی ها، نا امیدی ها، خیانت ها، دشمنی ها و تسلیم شدن در برابر طواغیب به علت دوری از قرآن و معنویتناشی از آن است و برخی از سران کشورهای اسلامی به دستورات قرآنی عمل نمی کنند و به جای آن که (اشه اء علی الکفار ) باشند نوکر و دنبا رو آمریکا و صهیو نیست ها هستند و به جای (رحماء بینهم ) زمینه ساز اختلاف فساد ها و جنگ ها همچون جنگ سوریه، یمن و کشتار مردم مسلمان شده اند.

حجت الاسلام منصوری به دیدار فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی با فرمانده کل قوا در آستانه رز ارتش به فرمایشات معظم له اشاره کرد و گفت:  امداد رسانی ارتش و نیروهای مسلح به مردم در حوادث طبیعی یک حضور موثر و حیاتی است با همه وجود و امکانات به کمک مردم می روند حتی در استان گلستان قبل از حضور ستاد مدیریت بحران در محل حادثه حضور داشتند.

وی افزود: خدمات متواضعانه نیروهای ارتش علی الخصوص سرهنگ حقیقی عضو لشکر 58 تکاور ذوالفقار شاهرود به مردم موجب ماندگاری این برگ های زرین در حافظه تاریخ است خم شدن این سرهنگ تا فردی سالخورده با قدم گذاشتن بردوش او تا سوار بر وسیله نقلیه شود جلوه های از صداقت ارتش در بیان شعار ارتش فدای ملت است.

امام جمعه شربیان گفت: برادری ارتش و سپاه موجب عصبا نیت دشمن است ، دست دادن فرماندهان ارتش و سپاه حرکتی زیبا پس از حرکت زشت آمریکایی بود، هر کاری که دشمن را عصبانی می کند خوب است و هرکاری که آمریکا را خوشحال می کند اجتناب کنید.

وی خاطرنشان شد: اگر ارتش و سپاه در مبارزه با داعش وارد نمی شدند وضعیت منطقه چی می شد ارتش کارآمدتر و متدین تر از هر زمان است و دشمن دنبال برهم زدن آرامش مردم از طریق مضطرب نشان دادن نیروهای مسلح است.

ضمن دعوت خود ونمازگزاران به رعایت تقوای الهی  وضمن تبریک ولادت منجی عالم بشریت امام زمان (عج)و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) : باید مواظی باشیم وامام زمان (عج) را راضی نگه داشته باشیم چون ناظر و شاهد به اعمال و رفتار و کردار ما هستند.

حجت الاسلام منصوری گفت: عدم رضایت امام زمام(عج) از ما به منزله عدم رضایت خداوند تبارک و تعالی است و روز سربازان گمنام امام زمان(عج) را به نیروهای زحمتکش اطلاعات تبریک گفته ونقش و اثر این نهاد قابل تحسین است.

وی افزود: نقش وزارت اطلاعات در تامین امنیت کشور و ایجاد فضای همبستگی و مبارزه با گروه های تروریستی و مبارزه با مفاسد اقتصادی که از سربازان گمنام انتظار داریم دلالان را شناسایی کنند چون هرج و مرج وتلاطم در بازار باعث اصلی توسط دستهای خبیث و کثیف دلالان انجام می گیرد .

وی تصریح کرد: اقدامات وزارت اطلاعات در مقابله با جریانات تکفیری وضد دین وقرقه های انحرافی که وظیفه اصلی سربازان گمنام امام زمان(عج) می باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها