امام جمعه ارومیه گفت: فعالیت بنیاد مسکن در روستاهای آذربایجان غربی قابل تقدیر است.
کد خبر: ۹۱۲۹۰۸۳
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه تصریح کرد: از مسؤولانی که بحث اختیاری حجاب را بعد از 40 سال بیان می‌کنند، تعجب می‌کنم چرا که حجاب و حیا حکم خدا و غیرقابل تغییر است و ما در این مورد نمی‌توانیم حکم کنیم.

وی افزود: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مسأله عفت، حیا و حجاب بسیار سفارش کرده‌اند و مردان مومن باید از نگاه به نامحرم و چشم‌چرانی بپرهیزند و زنان مومن نیز به مردان نامحرم نگاه نکنند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: در آیات و روایات بعد از حیا به حجاب تاکید شده است و زن‌های مومن فقط زینت و آرایش خود را برای محارم خود عرضه کنند و در حضور نامحرم به نمایش نگذارند، برای اینکه جامعه به امنیت روانی برسد باید حیا و عفت در جامعه حضور داشته باشد.

قریشی انتظار فرج را وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: در زندگی باید سهم بیشتری به امام زمان(عج) اختصاص داده و با عهد و پیمان با امام معصوم(ع)، در مسیر آماده‌سازی فرج امام زمان(عج) قدم برداشت.

وی به برگزاری با شکوه مراسم روز ارتش اشاره کرد و ادامه داد: ارتش ثابت کرده به عنوان نیرویی که در راه منویات مقام معظم رهبری قدم برمی‌دارد، مورد رضایت رهبری است.

امام جمعه ارومیه افزود: در جریان سیل اخیر ارتش شعار ارتش برای ملت را به خوبی به نمایش گذاشت و وجود مسؤولان متدین در ارتش که خداترس هستند و امورات را هدایت می‌کنند، مایه افتخار است.

وی بنیاد مسکن را یادگار امام خمینی(ره) خواند و گفت: خدمات این بنیاد در روستاها قابل تقدیر است و در جریان سیل اخیر نیز برای بازسازی روستاها اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

قریشی به عدم صادارت سیب آذربایجان‌غربی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که استان ما رتبه اول تولید سیب را دارد، انتظار می‌رود مسؤولان در این خصوص برنامه‌ریزی کنند تا کشاورزان ضرر نکنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات