مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت: ۱۲۰ نفر زائر بار اولی در قالب سه کاروان از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش از طرف اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برای زیارت عتبات عالیات اعزام شدند.
کد خبر: ۹۱۲۹۱۲۵
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام علی مصائبی با بیان اینکه اعزام همه ساله زائران بار اولی به عتبات عالیات بخشی از اجرای نیت واقفین به شمار می‌رود، اظهار کرد: این نیت از سوی واقفان خیراندیش به ویژه واقفی به نام خانم "خیرالنساء" بوده که بخشی از نیات این موقوفه اعزام افراد نیازمند و ناتوان به عتبات عالیات است.
 
وی بیان کرد: این وقف حدود ۲۰۰ سال پیش انجام شده، ولی امروز با توجه به شرایط موقوفه و لزوم اجرای نیت آن، نام این واقف همچنان زنده است.
 
حجت الاسلام مصائبی اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همه ساله در اعزام کاروان عتبات عالیات، اطعام، قرآن خوانی و موارد مختلفی که در وقف نامه‌های واقفین ذکر شده است، نیت واقفان به نحو احسن کارها را اجرایی می‌کند. 
 
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مستاجرین موقوفات گفت: اگر همه مستاجران موقوفات نسبت به تعهداتشان عمل کنند و اجور خود را به موقع بپردازند، هم موجب تصریح در اجرای نیات توسط ادارات اوقاف شده و هم خودشان در ثواب آن شریک می‌شوند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها