خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

بصیرت افزایی در فضای مجازی ضرورت دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در اختتامیه دومین دوره استانی تربیت راهنمایان فضای مجازی بر ضرورت آشنایی با سواد رسانه‌ای و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در مورد فضای مجازی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۲۹۱۲۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با اشاره به نا امن و پرمخاطره بودن فضای مجازی گفت: داشتن سواد فضای مجازی به ما کمک می‌کند تا از این فضا به صورت بهینه استفاده کنیم و آسیب‌های آن را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در اثر نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی، زمینه بروز رفتار‌های ناهنجار و نادرست فراهم می‌شود اظهارداشت: شناساندن درستی از نادرستی رفتار‌ها در فضای مجازی از ضروریات است.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین همه کاربران و افسران سایبری و فعالان فضای مجازی را به رعایت تقوا، رعایت اخلاق و انصاف، رعایت انقلابی گری و عدالت خواهی در انتشار مطالب در فضای مجازی دعوت کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی عرصه تقابل اسلام و استکبار است تاکید کرد: این فضا زمینه را برای خودسازی، تمدن سازی ذکر شده در بیانیه گام دوم انقلاب و افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در این فضا فراهم می‌کند.

دومین دوره استانی تربیت راهنمایان فضای مجازی به مدت سه روز به همت دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج و با شرکت ۷۳ نفر برگزار شد که آینده پژوهی فضای مجازی و رویکردها، مبانی سواد رسانه‌ای و رژیم مصرف فضای مجازی، مدیریت رسانه و فضای مجازی در خانواده، اعتیاد اینترنتی و خودتنظیمی و درمان، حقوق و جرایم سایبری، مطالعات و سواد بازی‌های تلفن همراه و رایانه از جمله مباحث ارائه شده در این دوره بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها